دات نت نیوک
X

خدمات فیزیوتراپی در منزل

خدمات چکاپ در منزل

رتبه بندی این مطلب:
4.5

چکاپ در منزل

امروزه تمام افراد برای اطلاع از وضعیت جسمانی هر چند وقت یکبار نیاز به معاینه یا چکاپ از اندام‌های داخلی یا خارجی بدن دارند. اکثر مردم تا دردی در بدن حس نکنند یا نشانه ظاهری روی پوست مشاهده نکنند به دکتر مراجعه نمی‌کنند که این کار کاملا اشتباه می‌باشد و انسان برای مطمئن بودن از سلامت خود باید چکاپ را هر چند وقت یکبار انجام دهد. شما میتوانید چکاپ در منزل را براحتی انجام دهید و اگر مشکلی در سایر نقاط بدن احساس کردید فورا به پزشک متخصص مراجعه کنید. مرکز ندای سلامت با افتخار قصد دارد تا در تمام زمینه‌های پزشکی آماده خدمت به افراد مختلف در منزل و بدون دردسر باشد و شما می‌توانید هر چند وقت یکبار که نیاز به چکاپ داشتید با مرکز ما تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن پزشک متخصص را در منزل داشته باشید.

برای دریافت مشاوره مربوط به انتخاب پزشک متخصص برای انجام خدمات چکاپ در منزل میتوانید به صورت شبانه روزی

با شماره : 28111066-021 بصورت رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید

 

8 نکته قابل توجه برای چکاپ شخصی

1.    خود را جدی بگیرید

هر چند وقت یکبار متوجه تغییرات ظاهری در خود می‌شوید که ممکن است این تغییرات در پوست سر، پوست دست، نوک انگشتان، اطراف ریشه ناخن و زیر بغل باشد. هر کدام از این نواحی از بدن با تغییر کردن نشانه بیماری‌های مختلف می‌باشد که جدی نگرفتم آنها عوارض جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

2.    به علائم خستگی بدنتان توجه کنید

معمولا افرادی که یک ساعت مشخصی در روز از خواب بیدار می‌شوند بعد از گذشت چند مدت به این روند عادت می‌کنند اما برخی افراد با گذاشتن ساعت زنگ دار از خواب بیدار می‌شنوند. این به این معناست که به دلیل خستگی بدن افراد نمیتوانند به این روند عادت کنند .دلیل این موضوع استراحت کردن کافی در بدن می‌باشد که هر چقدر افراد در طول شبانه روز 8 ساعت استراحت کافی داشته باشند بدن سالم تری خواهند داشت.

3.    انجام دادن آزمایشات کلی از 50 سالگی به بعد

انجام این آزمایشات مخصوصا برای افرادی که ناتوانی جسمی دارند بسیار مهم است و افرادی که پوکی استخوان دارند با انجام این آزمایشات می‌توانند از خطرات جدی جلوگیری کنند.

4.    توجه به رنگ ادرار

روشن بودن رنگ ادرار به این معناست که بدن شما سالم است و خطری شما را تهدید نمی‌کند اما هر چقدر که رنگ آن به تیرگی می‌رود و یا بوی نا مطبوعی داشته باشد این به این معناست که شما به اندازه کافی آب مصرف نمی‌کنید. در این صورت باید این مسئله را با یک پزشک متخصص در میان بگذارید. اگر رنگ ادرار شما زرد بود این به این معناست که ویتامین  B در بدن شما کم است و این مشکل با مصرف تغذیه درست و مولتی ویتامین‌ها حل می‌شود.

5.    چک کردن نبض بعد از انجام حرکات ورزشی

طبق آزمایشات انجام شده در آمریکا به این نتیجه رسیدند که احتمال سکته قلبی طی 10 سال اخیر برای خانم‌هایی که بعد از ورزش ضربان قلب آنها به دو برابر رسیده و همین عامل باعث سکته قلبی و فوت افراد می‌شود. با افزایش سن افراد نیاز به تحرک و ورزش بیشتر می‌شود و افرادی که تحرک کافی را در طول روز نداشته باشند زودتر در معرض آسیب های جدی قرار می‌گیرند.

6.    افراد مبتلا به بیماری دیابت باید مراقب پاهایشان باشند

همانطور که شنیدید پا قلب دوم انسان محسوب می‌شود و نیاز به مراقبت و نگهداری‌های خاص است مخصوصا زمانی که شما با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می‌کنید به دلیل افزایش قند خون اندام های بدن بیشتر در معرض خطر می‌باشند.

7.    چک کردن فشار خون

فشار خون یکی از دلایل بروز سکته در افراد می‌باشد و در برخی موارد حتی نمیتوان بیمار را به زندگی برگرداند. به همین دلیل چک کردن مرتب فشار خون مخصوصا برای افرادی که سالمند هستند از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

8.    قلب خود را مرتب چکاپ کنید

به شرطی قلب و عروق سالمی خواهید داشت که از آن مراقبت کنید. در صورتی که گمان می کنید امکان احتمال سکته قلبیدر شما وجود دارد مثلا مبتلا به چاقی هستید، ورزش نمی کنید، سیگار می کشید، کلسترول خون تان بالاست، فشارخون بالا دارید یا مبتلا به دیابت هستید، به پزشک مراجعه کرده و از او بخواهید یک چکاپ کامل قلب شامل آزمایش خود، نوار قلب، اندازه گیری فشارخون، تست ورزش و... برای شما تجویز کند.

 

شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021تماس بگیرید و مشخصات مورد نیاز خود را با ما در میان بگذارید و به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.

 

Print

تعداد نمایش ها (8454)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x