دات نت نیوک
X

خدمات مشاوره در منزل

گفتار درمانی در منزل

رتبه بندی این مطلب:
4.6

گفتار درمانی به چه معناست؟

گفتار درمانی یکی از خدمات توانبخشی می‌باشد که باعث بهبود اختلالات مربوط به گفتار و زبان می‌شود. بطور کلی بین گفتار و زبان تفاوت‌های بسیاری وجود دارد که باعث بر قراری ارتباط با دیگران می‌شود. گفتار درمانگر به کسی گفته می‌شود که قابلیت ارزیابی و تشخیص درمان اختلالات مربوط به گفتار و زبان را داشته باشد. همانطور که می‌دانید انسان ها برای برقراری ارتباط با یک دیگر از خواندن و نوشتن، زبان بدن، حالت چهره و تماس چشمی استفاده می‌کنند. فعالیت‌های مربوط به گفتار درمانگر تنها صحبت کردن با بیمار نیست بلکه باید برقراری ارتباط با افرادی که دچار آسیب های مغزی یا اندام های صورت شده اند و قادر به صحبت کردن نیستند را به خوبی آموزش دیده باشد. همچنین گفتار درمانگر آموزش های لازم در زمینه تخصصی با فیزیولوژی و آناتومی اندام‌های زبان بدن، تماس چشم و غیره را برای بیمار نیز برعهده دارد.

گفتار درمانگر می‌تواند با توجه به سطح گفتاری یا زبانی فرد با متخصص مغز و اعصاب، متخصص اطفال، روانپزشک و روان شناس، کاردرمانگر ذهنی و جسمی در ارتباط باشد تا به بهبود روند درمان فرد کمک بسیاری کرده باشد. قابلیت مهمی که برای یک گفتار درمانگر از اهمیت بالایی برخوردار میباشد داشتن هنر و خلاقیت برای ارتباط برقرار کردن با بیمار است. در واقع گفتار درمانگر باید توانایی شیوه‌ها و تکنیک های مختلف را به صورت هنرمندانه بکار بگیرد. در مرحله بعدی گفتار درمانگر باید اقدام به مشاوره‌های لازم برای همراه بیمار داشته باشد تا بتواند اطلاعات لازم در جهت مشخصات بیمار را تکمیل کند.

برای دریافت مشاوره مربوط به خدمات یا پزشک متخصص گفتار درمانی میتوانید به صورت شبانه روزی

 با شماره : 28111066-021 به صورت رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید

 

تفاوت میان گفتار و زبان

گفتار به معنی گفتن صداها و کلمات می‌باشد و گفتار بیشتر به اندام‌های گفتاری مربوط می‌شود که شامل تولید (تقلید صداها)، صدا(صوت) و روانی گفتار می‌باشد و اما زبان به معنی یک سیستم ذهنی در مغز می‌باشد که شامل کلمات و قواعد ارتباط با دیگران می‌باشد و به چند بخش تقسیم می‌شود.

گفتار درمانگر در منزل چه وظایفی را برعهده دارد؟

گفتار درمانگر در منزل در مرحله اول باید روابط عمومی بالایی داشته باشد تا بتواند براحتی با فرد بیمار ارتباط برقرار کند و قابلیت تشخیص و ارزیابی اختلالات گفتاری و درمانی را داشته باشد. همچنین گفتار درمانگر در منزل باید توانایی استفاده از شیوه‌ها و تکنیک‌های برقراری ارتباط را بطور هنرمندانه بکار بگیرد و راهنمایی‌های درستی به بیمار و همراهانش بدهد.

گفتار درمانگر در منزل با توجه شرایط و سن افراد انتخاب میشود که شامل :

·       گفتار درمانگر در منزل برای نوزادان و کودکانی که دچار مشکلات فلج مغزی، شکاف کام، سندروم دان هستند و باید با مهارت‌هایی مانند خوردن، نوشیدن و بازی‌های مختلف با آنها انجام شود.

·       گفتار درمانگر برای بزرگسالان و بیمارانی که دچار مشکل پارکینسون، فلج چندگانه، بیماری لوگرینگ، سکته مغزی، تومورمغزی، سرطان سر و گردن، مشکلات حنجره، اختلالات ارتباطی تکلم یا بلع هستند آماده ارائه خدمات می‌باشد .

گفتار درمانی در منزل چه فوایدی دارد؟

 

گفتار درمانگر معمولا در مدارس و یا کلینیک‌های تخصصی حضور دارد و به دانش آموزان و افرادسالمند در جهت گفتاری و زبانی کمک می‌کند. اما برخی افراد یا والدین کودکان ترجیح می‌دهند در روند بهبودی افراد خانوادد حضور داشته باشند و پیشرفت آن را از نزدیک مشاهده کنند. در این مواقع نیاز به گفتار درمانگر در منزل می‌باشد تا بتواند طی روند مشخص و برنامه ریزی شده به صورت روزانه اقدام به معاینه و درمان بیمار اقدامات لازم را انجام دهد.

مرکز ندای سلامت با مجوز رسمی آمادگی ارائه خدمات در زمینه گفتار درمانی در منزل می‌باشد و به دلیل اینکه اکثر خانواده ها در طول روز گرفتاریهای زیادی دارند وقت زیادی برای رفتن به مطب دکتر یا مراکز درمانی را ندارند به همین دلیل مرکز ندای سلامت در هر ساعت از شبانه روز می‌تواند تمام خدماتی که از طرف بیمار ارسال میشد را پاسخگو باشد و شما دیگر لازم ‌نیست نگران وقت و هزینه‌های پرداختی برای بیمارستان یا مطب دکتر باشد .

 

 

شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و مشخصات مورد نیاز خود را با ما در میان بگذارید و به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.

 

 

 

Print

تعداد نمایش ها (5259)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x