دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از کودک در منزل

ویژگی های پرستار کودک در منزل

رتبه بندی این مطلب:
4.5

بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مسائل و مشغله‌های روزمره زندگی نیازمند افرادی هستند که بتوانند خدماتی را در جهت مراقبت و نگهداری کودک یا سالمندان خود ارائه بدهند و بتوانند تا خیال راحت عزیزان خود را به آنها بسپارند. امروزه با زیاد شدن مشاغل کاری برای پدرها و مادرها در تمام ساعات شبانه روز، زمان مناسبی برای تربیت و نگهداری فرزندان باقی نمانده است. از این جهت اکثر مادرها نیاز به یک فرد کمکی یا پرستار کودک در منزل برای نگهداری و مراقبت از فرزندان خود هستند. اما سن فرزند نقش مهمی در انتخاب پرستار کودک با توجه به مهارت های آموزشی دارد برای مثال کودکان زیر پنج سال نیازمند افرادی هستند که بتوانند با دقت و مهارت بالایی این وظیفه را برعهده بگیرد.

در خدمات پرستاری از کودک برنامه ریزی و مراحل مشخص شده به صورت دقیق و تفکیک شده با خانواده به اشتراک گذاشته میشود که همه خواسته های افراد متقابل عنوان شده باشد و طبق یک چهار چوب مشخص به اهداف دسترسی پیدا کنند. پرستاری که برای کودکان خود انتخاب میکنید باید دارای مهارت‌ها و آموزش‌های لازم در این زمینه باشند تا بتوانند به رشد و تامین نیاز های کودک شما نقش مهمی داشته باشند.

کودک شما ممکن است مشخصات مختلفی مانند سن، قد، وزن، وضعیت روحی و جسمانی، داشتن بیماری‌های خاص و مواردی  از این قبیل داشته باشد. پرستار کودک باید با گذراندن آموزش‌ها و دوره‌های لازم برای پرستاری کودک را گذرانده باشد و مدرک مورد نیاز برای این دوره را دریافت کرده باشد که بتوانند در شرایط خاص و بحرانی بهترین تصمیم را بگیرد و همچنین کودکی که از آن پرستاری می‌کند را مانند فرزند خود بداند. پرستار کودک باید برای تمام رده‌های سنی کودکان سلامت و  بهداشت آنها را رعایت کند زیرا سیستم امنیتی کودک بطور کامل شکل نگرفته و در برابر خطرات احتمالی بسیار آسیب پذیر تر خواهد بود

قبل از درخواست برای پرستار کودک در منزل شما باید مشاوره و اطلاعات لازم برای انتخاب فردی مناسب با مشخصه‌های کامل را دریافت کنید که دقیق با مشخصه‌های خواسته شده برای فرزندان شما مطابقت داشته باشد و همچنین بهتر است بعد از انتخاب پرستار کودک مناسب، مادر در کنار او باشد تا پرستار با شرایط تربیتی خانواده آشنا شود و بتواند وظیفه خود را بدون نقص انجام دهد و به رشد و تکامل فرزند شما کمک کند.

برای دریافت مشاوره های مربوط به انتخاب پرستار کودک میتوانید به صورت شبانه روزی

با شماره : 28111066-021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

ویژگی‌های پرستار کودک

·       خدمات پرستاری را به‌صورت دقیق برای کودک انجام دهد

·       دقیق و وقت شناس باشد

·       سر ساعت و به‌صورت دقیق غذای کودک را بدهد

·       آشنایی به امور پرستاری کودک

·       تجربه نگهداری کودکان با سنین مختلف

·       برقراری ارتباط صمیمی با کودکان

·       قابلیت تصمیم گیری در شرایط و بحران‌ها

·       داشتن مدارک معتبر و اتمام دوره آموزشی پرستاری کودک

·       همبازی و کمک مربی برای یادگیری زبان و حروف الفبا برای رشد و ارتقا فرزندان

·       آموزش مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی با دیگران

توانایی های پرستار کودک برای سنین مختلف

همچنین با توجه به سنین مختلف فرزندان شما برای پرستار کودک باید توانایی های لازم را داشته باشد تا بتواند بنابر سن فرزندان، مراقبت های مناسبی داشته باشد. برای نمونه کودکانی که گروه سنی بین یک تا شیش ماه قرار دارند نیازمند مراقبت و نگهداری بسیار دقیق تری می‌باشد و کوچک ترین اشتباه یا بی دقتی مشکلات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت بهتر است برای این گروخ سنی از کودکان از پرستار نوزاد استفاده کنید. گروه سنی بین شیش تا یک سال نسبت به گروه قبلی بازه زمانی بیشتری برای مراقبت نیاز دارد چون کودک شروع به راه رفتن و دندان در آوردن می‌کند و پرستار باید با توجه به نیاز کودک اقدامات مورد نظر  را انجام دهد. کودکانی گروه سنی یک تا سه سال دارند علاوه بر توانایی راه رفتن میتوانند از پله ها بالا پایین بروند و به اشیا خطرناک نزدیک شوند بنابراین مراقبت از این رده سنی کودکان از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. کودکان بین سه تا پنج سال علاوه بر مهارت‌های گفتاری روز به روز پیشرفت و تکامل بیشتری پیدا می‌کنند و بسیاری از آموزش‌ها را در زمینه مختلف یاد میگیرند. گروه سنی پنج تا هفت سال باید فعالیت فیزیکی و تغذیه مناسبی در برنامه روزانه داشته باشند و بازی کردن با آنها نقش مهمی در رشد و فعالیت فیزیکی آنها دارد.

شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021تماس بگیرید و خدمات مورد نیاز خود را از ما درخواست کنید و به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.

 

Print

تعداد نمایش ها (4762)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x