دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از کودک در منزل

پرستار کودک چقدر دستمزد دارد؟

رتبه بندی این مطلب:
5.0

پرستار کودک ممکن است در شرایط مختلف دستمزد متفاوتی دریافت کند. دستمزد پرستار کودک بستگی به جایی که در آنجا زندگی می‌کنید و وظایفی که برای پرستار در نظر می‌گیرید، دارد. بر اساس آمار جهانی توسط سازمان بین المللی پرستاری کودک، ساعتی 18.66 دلار در نظر گرفته شده است. البته دستمزد پرستاران نوزادان تازه متولد شده بیشتر است.

 

دستمزد ماهانه و هفتگی برای پرستار کودک

اکثر والدین کودک ترجیح می‌دهند که به‌صورت ساعتی به پرستار کودک دستمزد بدهند. حقوق ساعتی برای پرستار کودک حدود 20 دلار به بالاست. البته این آمار جهانی است و ممکن است در کشورهای مختلف تفاوت وجود داشته باشد. نرخ یک پرستار کودک به مکانی که زندگی می‌کنید، مسئولیت و وظیفه‌ای که پرستار در قبال فرزند شما دارد، تعداد فرزندانی که پرستار کودک از آنها مراقبت می‌کند و تجربه خود پرستار بستگی دارد. 

برای دریافت مشاوره‌های مربوط به انتخاب پرستار کودک می‌توانید به‌صورت شبانه روزی
با شماره : 28111066-021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

آیا شغل پرستار کودک مالیات دارد؟

برخی از والدین برای دادن ملیات‌های مربوط به پرستار کودک تلاش می‌کنند با رشوه دادن یا دستمزد اضافی از دردسرهای زیاد جلوگیری کنند. اما باید به این نکته توجه کرد که این کار خلاف قانون است و اگر دولت این ماجرا را بفهمد آن خانواده را جریمه کرده و باعث می‌شود هزینه‌های بیشتری در بر داشته باشد. دولت این انتظار را دارد به عنوان یک کارمند، با پرستار کودک رفتار کنید و مالیات های مربوطه را بپردازید. البته در ایران مالیات مربوط به پرستار کودک توسط مرکز امور مراقبتی سالمند تأمین می‌شود.

 

خدمات استفاده از بیمه برای پرستار کودک

اگر شما قصد دارید یک پرستار خوب استخدام کنید بهتر است به عنوان یک کارمند شرایط را در نظر بگیرید و از خدمات بیمه برای پرستار کودک خود استفاده کنید. معمولا استفاده از بیمه، دستمزد پرستار کودک را کمتر می‌کند. و برای پرستارانی که به مدت طولانی و به‌صورت ماهانه حقوق دریافت می‌کنند مناسب است.

 

وظایفی که ممکن است دستمزد پرستار کودک را بیشتر کند

1. ایمنی:
ایمنی کودک یکی مهم ترین عوامل استخدام یک پرستار کودک محسوب می‌شود. والدین همیشه نگران ایمنی کودک خود هستند. بنابراین پرستار کودک وظیفه دارد در هر شرایطی ایمنی کودک را حفظ کند. همچنین والدین باید هرگونه اشیاء خطرناک مه موجب آسیب دیدگی کودک شود را از محیط خانه دور کنند. هنگامی که پرستار، کودک را به بیرون برای بازی می‌برد باید مراقبا ارتباط او با غریبه‌ها باشد و از کودک به عنوان فرزند خود مراقبت کند. 
2. خانه داری:
برخی پرستاران با دریافت دستمزد بیشتر در کنار نگهداری کودک، کارهای خانه هم انجام می‌دهند. اما با توجه به سطح وظایف و خدمات آنها حقوق متفاوتی دریافت می‌کنند. همچنین پرستار باید محیط خانه را تمیز نگه دارد تا کودک از بهداشت کامل برخوردار باشد. البته اولین اولویت برای پرستار کودک نگهداری از بچه می‌باشد و سپس هنگامی که بچه مشغول بازی یا در حال خواب است می‌تواند به امور خانه رسیدگی کند. 
3. عکس‌العمل سریع:
پرستار کودک باید در هر شرایط بحرانی بهترین عمل‌کرد را داشته باشد. والدین زمانی که ببینند پرستار در هر شرایط آمادگی لازم را دارد با آرامش بیشتری کودک را به او می‌سپارند. هر پرستار کودکی باید آموزش‌های اضطراری مانند کمک‌های اولیه و CPR  )احیای قلبی ریوی) را یاد بگیرد و در مورد تاریخچه‌ی پزشکی کودک مورد نظر خود اطلاعات لازم و کافی را بدست آورد و یک لیستی از شماره تلفن‌های مهم خانواده و تماس‌های اضطراری امبولانس، آتش نشانی، کنترل سم و پلیس به همراه داشته باشد. 


شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و خدمات مورد نیاز خود را از ما درخواست کنید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

Print

تعداد نمایش ها (5626)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x