دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از سالمند در منزل

نکات آموزشی برای نگهداری از سالمند در منزل

رتبه بندی این مطلب:
5.0

امروزه با توجه به افزایش چشمگیر جمعیت، تعداد سالمندان روز به روز بالا می‌رود و نیاز به مراقبت و نگهداری از سوی خانواده یا پرستار دارند. نگهداری از سالمند یکی از مشغله‌های ذهنی افرادی است که والدین میان سال یا سالمند دارند. ممکن است برخی از سالمندان نیازهای متفاوتی مانند: عاطفی، معیشتی و … می‌باشد. تمایل سالمندان و فرزندانشان فراهم کردن نیازهای آنان در منزل است. برای مراقبت از سالمندان در منزل باید به نکات مهمی توجه کنید و یا اگر به تنهایی از پس آن بر نخواهید آمد از پرستار خصوصی سالمند در منزل کمک یگیرید.

سالمند به چه افرادی گفته می‌شود؟

معمولا زندگی افراد از سن 50 به بالا دوران سالمندی گفته می‌شود اما ممکن است این رنج سنی برای هر فرد با شرایط مختلف فرق کند به همین دلیل سن و دوران سالمندی را باید از نشانه‌ها و تغییرات در افراد تشخیص داد. سالمندی یک بیماری یا مشکل برای افراد خاص نیست بلکه سالمندی دورانی است که برای تمام مردم اتفاق میوفتد و تا زمان مرگ ادامه دارد. به طور معمول دوران سالمندی رده بندی متفاوتی دارد که شامل:
1. سالمند جوان (۷۰-۶۰ سال)
2. سالمند میانسال (۸۰-۷۱ سال)
3. سالمند پیر (۸۱ سال به بالا)

برای دریافت مشاوره‌های مربوط به انتخاب پرستار خصوصی سالمند در منزل می‌توانید به‌صورت شبانه روزی با شماره : 28111066- 021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

نکات نگهداری از سالمند در منزل

اولین نکته برای نگهداری و مراقبت از سالمند در منزل کمک گرفتن از یک پرستار خصوصی سالمند است که بتواند از پس تمام کارهای او بر بیاید. به این نکات توجه کنید تا بتوانید با شرایط که دارید اقدام به استخدام پرستار خصوصی سالمند کنید.

1. داشتن امنیت سالمند در منزل 

محیط خانه را برای نگهداری سالمند توسط پرستار خصوصی امن کنید. تغییراتی که جلوی بروز مشکلات را بگیرید. این تغییرات کمک کننده هستند:
1. مبلمان اضافی را که مانع حرکت آزادانه‌ سالمندتان است را از سر راه بردارید.
2. برای حمام و دستشویی میله‌های کمکی بگذارید. این میله‌ها از واجبات خانه سالمند است.
3. برای دوش حمام یا شیر دستشویی حسگر دما نصب کنید تا از پوست سالمندان در برابر سوختگی محافظت شود.
4. کابل‌ها و سیم‌ها را در خانه سامان‌دهی کنید این کار لغزش و سقوط سالمندان را پیشگیری می‌کند.
5. برای نقاط لغزنده‌ی خانه لایه‌ها‌ی پلاستیکی قرار دهید تا از لیز خوردن سالمندان جلوگیری کنید.
6. از حسگرهای مونوکسید کربن استفاده کنید، سالمندان در برابر میزان پایین این گاز آسیب پذیر هستند.
7. مسیر رفت و آمد سالمند در خانه را روشن نگه دارید.

2. استخدام پرستار خصوصی در منزل

شما می‌توانید با توجه به شرایط و بیماری سالمند خود پرستار خصوصی در منزل استخدام کنید. هزینه های نگهداری از سالمند در منزل شامل : دستمزد پرستار سالمند، درمان سالمند، خرج و مخارج روزانه می باشد.

3. ورزش کردن سالمند در منزل

سالمندان به فعالیت بدنی احتیاج دارند. ورزش سالمندان را از بیماری‌ها مصون می داند.انجام ورزش های کم هزینه‌تری نظیر پیاده‌روی، یوگا، مراقبه، و هم‌چنین پیروی از یک رژیم غذایی سالم، متعادل، و مقوی برای مراقبت از سالمندان واجب است.

4. مصرف به موقع داروها

مصرف به موقع دارو در سالمندان اهمیت دارد. سالمندان مستقل به دلیل مصرف نامناسب دارو ممکن است تحت نظارت پزشک در بیایند. مسائلی از جمله ضعف بینایی، مشکلات حافظه مصرف دارو در سالمندان را به مخاطره می اندازد. روی داروها برچسب بچسبانید و نحوه‌ی مصرف آن‌ها را با حروف بزرگ بنویسید. آن‌ها را به طور جداگانه در کشوها یا قفسه‌های مجزا قرار دهید.

تغذیه مناسب در دوران سالمندی چه تاثیری در سلامت افراد دارد؟

روزانه مقادیر مناسبی آب و مایعات بنوشند.
نوسانات وزنشان کمتر است و همواره وزن مطلوبی دارند.
در هر وعده شام غذای متعادلی مصرف می‌کنند (نه کمتر، نه بیشتر).
هر روز به طور مرتب صبحانه بخورند.
میوه و سبزی به مقدار مناسب و به صورت متنوع در برنامه غذایی روزانه آن‌ها وجود داشته باشد.
چربی و مواد غذایی چرب کمتر مصرف ‌کنند (مثل گوشت قرمز، کله‌پاچه، جگر، خامه، کره، بستنی، سوسیس، کالباس و… )
گوشت‌ سفید را حداقل ۱ بار در هفته مصرف ‌نمایند.
از مصرف نمک و مواد غذایی شور خودداری ‌کنند.
مصرف فیبر بصورت روزانه خطر دیابت و بیماری‌های قلبی-عروقی و سرطان‌ها را کم می کند.(سبوس، غلات و دانه‌ها، سبزیجات، میوه‌ها)

شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و درخواست خدمات مورد نظر خود را بدهید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

Print

تعداد نمایش ها (2775)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x