دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از کودک در منزل

تاثیر پرستار خصوصی روی تغذیه کودک

رتبه بندی این مطلب:
5.0

امروزه بسیاری از والدین با مشکل تغذیه کودک خود درگیر هستند و دنبال راهی برای حل کردن این مشکل می‌باشند.  کودکان هرچی که ظاهر زیبایی داشته باشد را دوست دارند پس سعی کنید غذایی که برای کودک خود آماده می‌کنید دارای ظاهری زیبا باشد تا او مشتاق به خوردن آن شود. در صورتی که شما هم با این مشکل مواجه هستید پرستار خصوصی کودک و یا والدین کودک می‌توانند، با تزئین غذای کودک، او را به خوردن انواع غذاها تشویق کنند که البته رنگ‌ها در تزئین غذا اهمیت بالایی دارد و در این راه اولین چیز آن است که بدانیم چه رنگی برای کودک جذاب می‌باشد.
همچنین مصرف ظروف رنگارنگ مانند (قرمز، زرد، نارنجی) برای کودک جذاب و نشاط آور است که مادر ویا پرستار کودک  با استفاده از مواد غذایی مرتبط با فصل، می‌تواند از وجود میوه‌های رنگارنگ فصلی، در غذای کودک استفاده کنند زیرا تحقیقات نشان می‌دهد رنگ‌های شاد علاوه بر ایجاد نشاط در کودک، می‌تواند در آموزش رنگ‌ها و میوه‌ها نیز موثر باشد. همچنین مادران می‌توانند درصورت اجتناب کودک خود از مصرف میوه جات، با چند تکه کوچک کیوی، نارنگی، سیب و دانه‌های انار، آدمکی زیبا را آرایش کنند که خوردن آن برای کودکشان لذتبخش باشد.

برای دریافت مشاوره مربوط به انتخاب پرستار میتوانید بصورت شبانه روزی
با شماره : 28111066-021 بصورت رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید

5 توصیه مهم برای جذب کودکان به غذا

1. شرایط قبلی و فعلی کودک را در نظر داشته باشید

شما باید به این نکته توجه داشته باشید که کودک شما به چه دلایلی ممکن است میل و اشتیاق به خوردن غذا نداشته باشد. ممکن است وعده قبلی غذا که خورده است بسیار حجیم باشد و کودک میل به خوردن وعده بعدی نداشته باشد. از دادن تنقلات قبل از دادن وعده‌های غذایی به کودکان خود جدا خودداری کنید زیرا باعث می‌شود به مدت زمان طولانی بر اثر خوردن خوراکی که هیچ گونه از خاصیت‌های وعده اصلی غذایی را ندارد، احساس گرسنگی نکنند. ممکن است فرزندان شما به دلیل خستگی و یا مریضی از خوردن غذا بپرهیزند، به همین دلیل اگر شما چنین حالاتی در کودک خود مشاهده کردید به سرعت او را به یک متخصص تغذیه معرفی کنید.

2. استفاده از جایگزین مقوی برای وعده غذایی کودک

بیشترین نگرانی والدین برای تغذیه کودک خود به این دلیل است که بر اثر عدم دریافت مواد مغذی، بدن آنها دچار ضعف و بیماری شود به همین دلیل کودکان خود را در فشار میگذارند تا تمام مواد مغذی که بدن لازم دارد را دریافت کند. اما شما می‌توانید با روش‌های دیگر هر ماده مغذی که فکر می‌کنید برای بدن کودک خود لازم است را برای خوردن آماده کنید.

3. لازم است کمی سرسخت باشید

اگر کودک شما بدغذا است و سبزیجات نمی‌خورد، در تمام وعده‌های غذایی این مواد را برایش آماده کنید اما بقیۀ غذا را تغییر دهید. والدین یرای مراقبت و نگهداری از کودک خود لازم است بدانند که اغلب باید در بیش از ده مورد، یک مادۀ غذایی را به کودک بدهید، تا آن را قبول کند. اگر آن مادۀ غذایی را با خوراکی های دیگر همراه کنید، ممکن است بیشتر جواب بگیرید.

4. مانع هرزه خوری کودک در بین وعده‌های غذایی شوید

کودکان مانند همۀ بزرگترها نباید هرزه خوری کنند، اما نه به خاطر اینکه ممکن است مثل بزرگترها اضافه وزن پیدا کنند، به این علت که هرزه خوری ممکن است جلوی اشتهای کودک را بگیرد. بنابراین از دادن خوراکی در بین وعده های غذایی به کودک خودداری کنید، خصوصاً برای تشویق کردن، آرام کردن یا دلداری دادنش این کار را نکنید.

5. از اولویت‌های کودک شروع کنید

کودک شما یک سری الویت‌ها و علاقه به غذاهایی دارد و دنبال خوراکی هایی می‌باشد که بیشتر دوست دارد و این کاملاً طبیعی هست. اما این وضعیت نباید تا آنجا پیش رود که کودک فقط از یک گروه غذایی، استفاده کند. بنابراین سبزیجات (یا مواد غذایی دیگر را که کودک بدغذا عموماً از خوردن آن خودداری می‌کند) را در اول وعدۀ غذایی به او بدهید. 

شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و مشخصات مورد نیاز خود را با ما در میان بگذارید و بصورت رایگان مشاوره بگیرید.

Print

تعداد نمایش ها (2862)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x