دات نت نیوک
X

خدمات پزشک در منزل

شنوایی سنجی در منزل

رتبه بندی این مطلب:
4.7

ویزیت شنوایی سنجی در منزل

ویزیت در منزل یکی از خدماتی است که توسط مرکز ندای سلامت ارائه می‌شود و شما می‌توانید به راحتی خدمات استفاده از ویزیت شنوایی سنجی در منزل را برای کودکانی که دچار مشکل فلج مغزی و عقب ماندگی ذهنی یا برای سالمندانی که به علت کهولت سن توانایی جابجایی ندارند، بکار ببرید. ویزیت شنوایی سنجی در منزل توسط شنوایی شناس انجام می‌شود که با داشتن تخصص لازم در این زمینه می‌تواند کمک زیادی به بیمار داشته باشد. اما شما قبل از هر چیزی باید بدانید در چه مواقعی نیاز به ویزیت شنوایی سنجی در منزل دارید پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

علایم و نشانه های رایج کم شنوایی:

  • گوش‌دادن به تلویزیون و رادیو با صدای بلندتر
  • درخواست از دیگران برای تکرار گفته‌هایشان
  • چالش‌انگیز بودن درک سخنان افراد
  • دوری‌گزیدن از اجتماع
  • خستگی مفرط پس از شرکت در رخداد‌های اجتماعی و گردهمایی‌ها

 برای دریافت مشاوره های مربوط به انتخاب پرستار سالمند در منزل میتوانید به‌صورت شبانه روزی

 با شماره : 28111066-021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

ارزیابی شنوایی

برای مشخص کردن میزان شنوایی در افراد، ابتدا باید آزمون‌های مربوطه توسط شنوایی شناس انجام شود تا بتوان تشخیص داد میزان شنوایی فرد در چه مرحله ای می‌باشد که بتواند با توجه به نتیجه آزمون راه کاری به فرد بیمار دهد. البته راه‌های مختلفی وجود دارد که شنوایی شناس با توجه به سن و نوع شنوایی در بیمار می‌تواند سریعتر قابلیت تشخیص مشکل بیمار را داشته باشد. اکثر آزمون‌های مربوط به شنوایی سنجی شامل: ادیومتری(PTA)، تمپانومتری، اتوسکوپی و می‌باشد که شنوایی شناس می‌تواند وضعیت بیمار را از طریق این آزمون‌ها تشخیص دهد. وظیفه بیمار طی این دوره این است که طبق روند درمانی شنوایی شناس عمل کند تا هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب برسد.

در اولین مرحله شنوایی سنجی، شنوایی شناس از تاریخچه بیماری‌های فرد شروع می‌کند. زیرا ناشنوایی یا کم شنوایی افراد می‌تواند به عامل مختلفی بستگی داشته باشد. شنوایی شناس باید قابلیت تشخیص ناشنوایی یا کم شنوایی افراد را به دلیل اختلافات وراثتی یا ژنتیکی و عوامل کم شنوایی از نوع اکتسابی را داشته باشد. همچنین ممکن است که فرد بر اثر ضربه که به گوش خورده دچار ناشنوایی یا کم شنوایی شده باشد. یکی دگر از عواملی که تاثیر زیادی در شنوایی افراد دارد، میزان صدای رسیده شده به گوش میباشد که ممکن است به دلیل میزان صدای بالا به پرده گوش آسیب جدی وارد شود و نیاز به عمل های جراحی برای بهبود بیمار باشد.

 

تست شنوایی سنجی در چه زمانی لازم است؟

تست شنوایی سنجی برای کودکان تازه متولد شده انجام می‌شود تا بتوان تشخیص داد که نوزاد قابلیت تشخیص صدا های محیط اطراف را داشته باشد. زیرا تمام نوزادان تازه متولد شده در زمان تولد یا حتی درون شکم مادر خود قابلیت تشخیص صدا های اطراف را دارند و توانایی شنیدن آنها در پایان یک ماهگی کامل می‌شود. اما درک کامل از آنچه می‌شنوند در زمان طولانی تری کامل می‌شود. مورد بعدی که بیشتر برای شنوایی سنجی انجام می‌شود برای سالمندان می‌باشد. همانطور که می‌دانید سالمندان به علت کهولت سن و ناتوانی آسیب های جدی تری میبینند و بیشتر به توجه و مراقبت نیاز دارند. شنیدن و حرف زدن یکی از راه های ارتباطی افراد با یکدیگر میباشد. افراد سالمند به دلیل کهولت سن ممکن است از توانایی شنیدن کامل صداهای اطراف محروم باشند به همین دلیل نیاز به شنوایی سنجی در منزل می‌باشد که باید توسط پزشک متخصص قابل تشخیص باشد و در صورت نیاز مناسب با نوع بیماری سمعک مناسب پیشنهاد شود.

خدمات ارایه شده درمرکز ندای سلامت عبارت اند از:

·         ارزیابی جامع شنوایی شامل آزمون‌های ادیومتری(PTA)، تمپانومتری

·         مشاوره شنوایی(رایگان)

·         تشخیص انواع کم شنوایی با تجهیزات به روز و مجهز

·         کمک به درمان کم شنوایی و اختلالات گوش

·         توانبخشی شنوایی و تعادل

·         غربالگری نوزادان تازه متولد شده

 

شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و درخواست خدمات مورد نظر خود را بدهید و به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.

 

Print

تعداد نمایش ها (6895)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x