دات نت نیوک
X

خدمات رادیولوژی در منزل

جراحی سرپایی در منزل

رتبه بندی این مطلب:
2.7

جراحی‌های سرپایی به جراحی‌هایی گفته می‌شود که در آن فردی که مورد عمل جراحی قرار گیرد، همان روز مرخص شده و به منزل برود. بسیاری از جراحی‌ها به‌صورت سرپایی انجام می‌شود. در صورتی که برای شما جراحی سرپایی تجویز شده است باید از دستورالعمل عمومی پیروی کنید. جراحی سرپایی در منزل بیمار و بدون بستری در بیمارستان انجام می‌شود. برخی از رایج‌ترین جراحی‌های سرپایی شامل اشعه درمانی، اقدامات مداخله‌ای رادیولوژی،CT یا MRI ، اندوسکوپی، معاینه بیهوشی پتانسیل تحریکی شنوایی، الکترورتینوگرافی، بیوپسی مغز استخوان و درمان دارویی داخل تراشه می‌باشد.

امروزه با پیشرفت در زمینه‌ی پزشکی باعث شده در سراسر دنیا توسعه زیادی برای خدمات جراحی و بیهوشی داشته باشیم. با توجه به تکنولوژی جدید همزمان با پیشرفت تکنیک‌های بیهوشی باعث جایگزینی جراحی‌های سرپایی با جراحی‌هایی که نیازمند بستری هستند، شده است. از مزایای این جراحی‌ها کنترل درد پس از عمل، تهوع و استفراغ است. همچنین بعد از این جراحی‌ها ترخیص سریعتر صورت می‌گیرد، کیفیت ریکاوری بهتر است. اجرای مراقبت بیهوشی ایمن و بدون عوارض در جراحی‌های سرپایی اهمیت بسیاری دارد.

برای دریافت مشاوره‌های مربوط به پزشک متخصص جراحی‌های سرپایی می‌توانید به‌صورت شبانه روزی

 با شماره : 28111066-021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

 

بخش‌های جراجی سرپایی

خدمات جراحی سرپایی و اقدامات لازم برای تشخیص و درمان، بدون نیاز به بستری قبلی یا بعدی برای بیمار انجام می‌شود. محل‌های جراحی سرپایی از اتاق عمل اصلی یا اتاث عمل جداگانه داخل یک بیمارستان، یک مرکز مجزا که از لحاظ فیزیکی به یک بیمارستان یا محوطه‌ی آن وصل می‌باشد یا یک مرکز غیر وابسته به بیمارستان که آن‌را مرکز جراحی آزاد می‌نامند، تشکیل شده است.

 

مزایا جراحی سرپایی

یکی از مهم‌ترین مزایای جراحی‌های سرپایی روال انجام کار است که بیمار می‌تواند زودتر قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خود باشد  و زمان کوتاه جدایی بیمار از محیط زندگی در رفتار اعضای خانواده هم نقش مهمی دارد زیرا باعث ایجاد مشکلات روحی و رفتار او می‌شود.

 

ایمنی بیمار در جراحی‌های سرپایی

هنگام انجام جراحی‌ سرپایی در منزل باید توافقی برای انتقال و پذیرش ناگهانی بیمار به نزدیک‌ترین بیمارستان انجام شود. تا در صورت لزوم بیمار به بیمارستان منتقل شود.

 

مواد بیهوشی برای جراحی‌های سرپایی

برای بیهوشی بیمار باید تمام موارد ایمنی انجام شود. در غیر این صورت آسیب‌های جبران ناپذیری به دنبال دارد. برخی از مواد بیهوش کنند، اثرش زود از بین می‌رود مانند پروپوفول، رمی فنتانیل، دسفلوران و سووفلوران سبب تسریع ترخیص بیمار می‌شوند. بی‌حسی موضعی حاصل از بی‌حس کننده‌ی موضعی با اثر طولانی احساس درد در جراحی‌های پیچیده را کاهش می‌دهد.

 

 پزشک متخصص جراحی‌های سرپایی

جراحی‌های سرپایی باید مانند جراحی‌های بستری، از نظر اتاق‌های عمل، وسایل بیهوشی و تسهیلات موجود در ریکاوری یکسان باشد و از نظر کیفیت نباید با هم تفاوت داشته باشند. پزشک این جراحی‌ها لازم است که به همان اندازه ماهر و ورزیده باشند، واحد مراقبت از بیهوشی PACU و پرستاران آن نیز باید در صورت نیاز توانایی نگهداری از بیمار برای چند ساعت بعد از عمل را داشته باشند.



شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و خدمات مورد نیاز خود را از ما درخواست کنید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

Print

تعداد نمایش ها (6308)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x