دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از سالمند در منزل

پرستار سالمند با پرستار کودک چه تفاوت‌هایی دارد؟

رتبه بندی این مطلب:
5.0

برای پاسخ به این سوال باید بدانیم که در چه زمینه‌ای این مقایسه را انجام دهیم. همانطور که می‌دانید بین کودکان و سالمندان تفاوت‌های بسیاری وجود دارد و مناسب با شرایط آنها پرستار متخصص نیاز می‌شود. پرستار سالمند و پرستار کودک ممکن است در موارد زیر باهم تفاوت داشته باشند:

برای دریافت مشاوره‌های مربوط به انتخاب پرستار سالمند در منزل می‌توانید به‌صورت شبانه روزی

 با شماره : 28111066-021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

احساسات:
در پرستاری کودک و سالمند، احساسات نقش مهمی دارد. ولی باز هم تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد. پرستاری کودک با شوق و ذوق بیشتری همراه است و با بچه‌ها بازی کردن برای افراد لذت بخش‌تر می‌باشد. اما در پرستاری سالمندان قضیه متفاوت است و پرستاران سالمند باید با غر زدن‌های سالمند، درد و رنج‌های سالمند و بقیه نکات منفی کنار بیاید . این نکته که سالمندان یک عمر از فرزندان خود مراقبت کرده‌اند و در این سن پیری فرزندانشان باید از آنها پرستاری کنند برای سالمندان خیلی سخت است.

مدیریت و اجرا:
کودکان از زمانی که به دنیا می‌آیند نیازمند مراقبت و نگهداری به‌صورت تمام وقت هستند. درسته کودک شما همیشه در کنار شما زندگی می‌کند و ممکن است فکر کنید که به تنهایی توانایی مراقبت از آنها را دارید.  سالمند در بیشتر اوقات دور از منزل شما زندگی می‌کند و بسته به شرایط جسمانی و روانی که دارد نیازمند یک پرستار دیگری به جز فرزندان می‌باشد. سالمندان بیشتر علاقمند هستند که در خانه‌ی خود زندگی کنند در صورتی که ممکن است خانه‌ی سالمند به هیچ وجه مناسب زندگی خویش نباشد و سالمند باید تغییر مکان دهد.

قدرت تفکر:
برقرای رابطه با کودکان با برقرای ارتباط با سالمندان بسیار متفاوت است. برقراری ارتباط با سالمندان مشکل است زیرا به دلیل کهولت سن و بیماری باید رفتاری که با آنها داریم، سنجیده و دقیق باشد. با بالا رفتن سن در سالمندان آن ها معمولا حساس می‌شوند و حرف پرستار خود را گوش نمی‌دهند در صورتی که پرستاران کودک این دردسر را ندارند. بهترین راه برای پرستاران سالمند در این شرایط کمک گرفتن از افراد خبره در این زمینه می‌باشد

گذشت زمان: 

پرستاران کودکان معمولا قادر هستند روند رشد کودک را پیش بینی کنند در صورتی که این کار برای پرستاران سالمند بسیار دشوارتر است. زیرا سالمندان شرایط جسمانی در حال تغییر دارند. با گذشت زمان پرستار کودک شاهد پیشرفت کودک می‌باشند که این امیدوار کننده است اما پرستاران سالمند همیشه در حال مشاهده نزول و بدتر شدن سالمند می‌باشند .

امور مالی: 

هزینه‌ی نگهداری و پرستاری سالمند بالاتر از هزینه‌ی نگهداری و پرستاری کودکان است و این امر مخصوصا در خانواده‌هایی که هم فرزند کوچک دارند و هم از والدین پیر خود مراقبت می‌کنند، بیشتر است.

شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و درخواست خدمات مورد نظر خود را بدهید و به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.

Print

تعداد نمایش ها (1580)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x