دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از سالمند در منزل

پرستار سالمند در منزل

رتبه بندی این مطلب:
4.3

امروزه یکی از مهم ترین اعضای تیم مراقبتی، پرستار میباشد که علاوه بر خدمات اجتماعی، نگهداری و محافظت از افراد خانواده وظیفه‌ی کنترل و حمایت های جسمی، روحی، روانی و اجتماعی بیماران را بر عهده دارد علاوه بر این پرستار وظیفه خدمات رسانی، مسئول آموزش و برقراری ارتباط با بیماران را برعهده دارد. داشتن صبر و درک بالا، مهارت‌های ارتباطی عالی، دلسوز و مهربان بودن و همدردی با بیمار از ویژگی‌های مهم پرستار سالمند محسوب می‌شود. یک پرستار سالمند مناسب باید تمام ویژگی‌های مربوط به نگهداری از سالمند را داشته باشد و تمام مهارت‌ها و دوره‌های آموزشی لازم در این زمینه را کسب کرده باشد. سالمندی یکی از دورانی است که با فرآیند‌های فرسایشی و ناگزیری همراه میباشد که انتخاب پرستار مناسب با مراقب‌های ویژه و آشنایی کامل با انواع بیماری‌ها میتواند نقش مهمی در این دوره برای سالمند داشته باشد. ندای سلامت با مجوز رسمی مرکز پرستاری از وزارت بهداشت و با بیش سالها سابقه و تجربه فعالیت درمان و آموزش پزشکی و با بهره مندی از خدمات مراقبین و پرستاران مجرب و متعهد، آماده ارائه خدمات پرستاری از کودک و سالمند در منزل به صورت روزانه، شبانه، شبانه روزی و مقطعی می‌باشد.

 

برای دریافت مشاوره های مربوط به انتخاب پرستار سالمند در منزل میتوانید به‌صورت شبانه روزی با شماره : 28111066-021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

برای استخدام یک پرستار خوب و مناسب چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟

  اولین مورد برای انتخاب یک پرستار واجد شرایط اخلاق و شخصیت مناسب پرستار می‌باشد

حفظ ظاهری مناسب و توانایی بدنی بالا

داشتن سن مشخص

سن پرستار سالمند باید گونه‌ای باشد که بتواند با سالمند ارتباط اخلاقی خوبی برقرار کند

 

پرستاری سالمند در منزل در دو صورت نیاز است:

 

1.    هنگامیکه سالمند برای تکمیل دوره درمان و خدمات ساده پزشکی به دکتر نیاز داشته باشد، به حضور و بستری نیازی نیست و شما می‌توانید بسیار راحت تر به درمان سالمندان در منزل بپردازید.

2.    زمانی که سالمند توانی حرکت و جابجایی را ندارد و کهولت سن باعث نا توانایی او شده است، نیازمند مراقبت و نگهداری زیر نظر پزشک با استفاده از پرستار مخصوص می‌باشد.

پرستاری سالمند در منزل  برای حفظ و بهبود سلامت جسمی و روحی سالمندان نقش مهمی دارد. پرستار‌های ندای سلامت تمام دوره های آموزشی خود را در جهت بیماری‌ها و تخصص‌های لازم در زمینه پرستار سالمند در منزل را سپری کرده اند. تمام پرستاران ندای سلامت دوره‌های آموزشی فیزیوتراپی در منزل را گذرانده و کمک بسیاری به سالمندان در جهت درمان بیماری اختلالات اسکلتی و اختلالات ماهیچه ای می‌کنند.

شرایط پرستار مناسب برای نگهداری از سالمند در منزل

یک پرستار مناسب باید خواب سبکی داشته باشد و آمادگی لازم و هوشیاری دقیقی در برابر صداها و درخواست‌های بیمار داشته باشد. همچین پرستار هیچگونه حق دخالت در امور پزشک و ترویج داروهای بیمار را ندارد و باید قابلیت بلند کردن سالمندانی که توانایی جابجایی یا حرکت از تخت را ندارند داشته باشد. رسیدگی به امور بهداشتی، نظافتی و ظاهری ( شانه کردن موها ،عوض کردن لباس و)سالمندان یکی دیگر از وظایف مهم پرستار سالمند می‌باشد. سر وقت و منظم بودن یکی از مشخصه هایی میباشد که به بهبود بیمار کمک میکند زیرا که تمام دارو ها و غذاهای سالمندان باید سر وقت و به صورت منظم به او داده شود.

پرستار سالمند وظیفه دارد کلیه نیاز‌های فرد سالمند را برطرف کند از جمله نیازهای عاطفی، نیاز های معیشتی، نیاز به امنیت، نیاز به تفریح و نیاز به حضور در اجتماع را دارد که پرستار باید دقت لازمی برای رفع نیازهای سالمند داشته باشد.

بیشتر افراد سالمند دچار افسردگی هستند که پرستار باید قابلیت درمان افسردگی سطحی بیمار را داشته باشند. پرستار سالمند نقش مهمی در جهت برطرف کردن افسردگی بیمار را دارد. درواقع خانواده با فراهم آوردن مراقبت های لازم و برآروده کردن نیازهای ضروری و واجب با انتخاب پرستار سالمند احساس رضایت را به او هدیه می‌دهند.

 

شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و درخواست خدمات مورد نظر خود را بدهید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

 

Print

تعداد نمایش ها (5783)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x