دات نت نیوک
X

خدمات رادیولوژی در منزل

انجام خدمات ماموگرافی در منزل

رتبه بندی این مطلب:
4.1

ماموگرافی چیست؟

ماموگرافی نوعی تست برای بررسی سرطان و چکاپ سینه است که با استفاده از اشعه ایکس در دوز پایین انجام می‌شود. نتیجه ماموگرافی روی فیلم اشعه ایکس ثبت شده و مستقیم وارد رایانه می‌شود. متخصص رادیولوژیست قابلیت برسی این فیلم را دارد. با استفاده از خدمات ماموگرافی متخصص زنان متوجه تغییر بافت پستان می‌شوند که اینگونه مشکلات با معاینه یا چکاپ عادی امکان پذیر نخواهد بود. ماموگرافی ممکن است برای خانم‌هایی که مشکلی با اختلالات سینه ندارند هم استفاده شود. ماموگرافی باعلائم تغیر در شکل، اندازه، وجود ترشح از نوک پستان برای برخی از خانم‌ها وجود داشته باشد که ممکن است اینگونه علائم سرطانی نباشند اما بهتر است معاینه کامل صورت بگیرد. تغییرات پستان می‌تواند ماهانه صورت بگیرد و مربوط به خونریزی قاعدگی است.

برای دریافت مشاوره‌های مربوط به پزشک متخصص ماموگرافی می‌توانید به‌صورت شبانه روزی
با شماره : 28111066-021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

 

ماموگرافی یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از سرطان سینه

استفاده از ماموگرافی با کیفیت بالا و انجام معاینه بالینی برای خانم‌ها توسط پزشک متخصص زنان انجام می‌شود. با استفاده از ماموگرافی می‌توان از سرطان سینه زود هنگام جلوگیری کرد. تشخیص به موقع سرطان سینه راه‌های درمانی بیشتری دارد اما ممکن است در هر تست ماموگرافی شما محدودیت‌ها و مزایایی را تجربه کنید. برای مثال برخی از سرطان‌ها با این تست تشخیص داده نمی‌شوند و ممکن است در معاینه بالینی شاهد تغییرات باشید. 
پزشکان معتقدند که 30% سرطان‌ها برای خانم هایی که توده در سینه شان حس کرده بودند، تشخیص داده شده است بنابراین انجام خود آزمایی پستان (BSE) بطور منظم بسیار مهم می‌باشد، اگر چه ماموگرافی به تشخیص سرطان قبل از لمس توده کمک می‌کند ولی BSE کمک می‌کند تا فرد با شکل و بافت پستانش آشنا شده و در صورت بروز تغییر سریعتر به پزشک مراجعه نماید. علاوه بر BSE معاینه پستان توسط پزشک معالج ضروری است.

 

ماموگرافی چگونه انجام می‌شود؟

نحوه انجام ماموگرافی به این گونه است که شما در مقابل دستگاه اشعه ایکس قرار می‌گیرید. تکنسین رادیولوژی سینه را بین پلیت اشعه ایکس و پلیت پلاستیکی قرار می‌دهد، این پلیت‌ها به به دستگاه اشعه ایکس متصل هستند و به این ترتیب اشعه ایکس در بافت سینه منتشر می‌شود تا تصویری واضح از آن مشاهده شود.

سرطان سینه با چه علائمی همراه است؟

1. توده یا تومور سینه
2. ترشح از نوک سیم
3. تغییرات پوست سینه
4. تغییرات نوک سینه
5. تغییر اندازه در سینه
6. بزرگی غدد لنفاوی زیر بغل

سه روش برای تشخیص و جلوگیری زودرس سرطان سیه وجود داد:

خود آزمایی سینه(BSE) 
معاینه سینه توسط پزشک
ماموگرافی


انواع تست ماموگرافی؟

1. ماموگرافی چکاپ
این نوع تست برای خانم‌هایی است که علائمی از سرطان ندارند و این آزمایش را انجام داده تا با استفاده از اشعه ایکس از سلامت سینه‌های خود با خبر شوند. با این آزمایش توده‌ها با لمس دست قابل تشخیص نیستند.
2. ماموگرافی تشخیصی
این نوع تست برای بررسی سرطان سینه بعد از تشخیص علائم در فرد می‌باشد. این نوع از ماموگرافی در مقایسه با ماموگرافی چکاپ بیشتر طول میکشد و از میزان اشعه ایکس بیشتری استفاده می‎شود تا از چندین زاویه بافت سینه بررسی شود.
3. ماموگرافی دیجیتال
در این نوع تست از اشعه ایکس استفاده می‌شود و تصویر بدست آمده مستقیم در رایانه ذخیره می‌شود. این نوع عکس‌ها امکان بررسی کامل و دقیق را به متخصص ماموگرافی می‌دهد. تحقیقات اخیر نشان نداده است که تصاویر دیجیتالی ماموگرافی در مقایسه با تصاویر فیلم اشعه ایکس سرطان را بهتر نشان می دهد. 



شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و خدمات مورد نیاز خود را از ما درخواست کنید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

Print

تعداد نمایش ها (9954)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x