دات نت نیوک
X

خدمات رادیولوژی در منزل

سونوگرافی در منزل

رتبه بندی این مطلب:
4.1

سونوگرافی یا اولترا سونوگرافی یکی از روش‌های تصویر برداری می‌باشد که هیچ ضرری برای بدن ندارد و همانطور که می‌دانید تصویر برداری با استفاده از اشعه ایکس انجام می‌شود مانند رادیوگرافی ساده و یا سی تی اسکن که بدن تحت تابش مقدار معینی از اشعه یونیزان قرار می‌گیرد اما اگر از حد مشخصی بیشتر باشد می‌تواند باعث اشکالاتی در کارکرد سلول‌ها شود. در سونوگرافی از اشعه ایکس استفاده نمی‌شود.

مکانیسم سونوگرافی چیست؟

سونوگرافی روش تصویر برداری دردناکی نیست و بیمار در حین انجام آن احساس ناراحتی نمی‌کند. امواج استفاده شده در سونوگرافی از جنس امواج صوتی و صدا هستند که ضرری برای بدن ندارد. این امواج فرا صوتی هستند و جنس آنها دقیقا مانند صدا است اما به دلیل بالا بودن فرکانس یا بسامد آنها برای انسان قابل شنیدن نمی‌باشد. سونوگرافی با استفاده از دستگاه مخصوص و توسط پزشک سونولوژیست یا متخصص تصویر برداری انجام میشود و امواج صوتی با فرکانس بالا روی بدن شما تابنده می‌شود و برای شما قابل شنیدن نمی‌باشد. این امواج بعد از برخورد به بافت های مختلف بدن باز تابیده شده و امواج بازتابش شده توسط دستگاه مجددا دریافت می‌شود.

دستگاه سونوگرافی

بدن انسان از بافت های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از قسمت‌ها توانایی بازتابش امواج صوتی را دارند و در هر قسمت متفاوت است که ممکن است بعضی از آنها این امواج را بیشتر و بعضی کمتر منعکس می‌کنند. بنابراین شکل و نوع بازتاب امواج سونوگرافی به بافت‌های تشکیل دهنده بدن بستگی دارد. امواج باز تابیده شده از بدن توسط کامپیوتر تجزیه و تحلیل می‌شود و در نهایت به تصویر تبدیل می‌شود. پزشک متخصص سونوگرافی این تصاویر را روی مانیتور چک می‌کند. در سونوگرافی بافت‌های نرم بدن قابل تشخیص است و مشکلات استخوان قابل تشخیص نمی‌باشد. سونوگرافی به دو صورت دو بعدی و سه بعدی انجام می‌شود و میتوان تصویر سونوگرافی اندام را در حال فعالیت مشاهده کرد.

برای دریافت مشاوره مربوط به انتخاب پزشک متخصص سونوگرافی میتوانید به‌صورت شبانه روزی

با شماره : 28111066-021 به‌صورت رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید

 

خدمات سونوگرافی در منزل ندای سلامت

بسیاری از افراد به خصوص سالمندان توانایی رفتن به بیرون از منزل برای درمان بیماری خود را ندارند یکی از خدماتی که توسط ندای سلامت ارائه می‌شود و شما میتوانید براحتی از این خدمات بهره ببرید، سونوگرافی در منزل می‌باشد. با استفاده از این روش شما دیگر لازم نیست وقت خود را برای پیدا کردن یک دکتر متخصص سونوگرافی صرف کنید یا در انتظار صف‌های طولانی مدت بمانید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌های پزشکی دستگاه‌های پرتابل سونوگرافی تولید شده و به‌راحتی میتوان آن را جابجا کرد. ممکن است شما فکر کنید نتیجه سونوگرافی که در بیمارستان گرفته اید دقیق تر باشد و به همین دلیل این روش را ترجیح دهید اما باید بگوییم این فکر کاملا غلط می‌باشد و این دستگاه‌ها کیفیت بیشتری در برابر دستگاه‌های بیمارستانی دارند. اکثر دستگاه های بیمارستانی قدیمی هستند و استاندارد های لازم برای آنها رعایت نشده است.    

مرکز ندای سلامت با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان آماده ارائه خدمات در زمینه‌های پزشکی می‌باشد و شما می‌توانید با یک تماس پزشک متخصص را به منزل بیاورید. شما بعد از تماس و مشاوره گرفتن بصورت رایگان از مرکز ندای سلامت درخواست پزشک متخصص سونوگرافی را می‌دهید و مرکز در سریع ترین فرصت به پزشک متخصص سونوگرافی اطلاع می‌دهند و مشخصات بیمار را به پزشک منتقل می‌کنند تا پزشک متخصص خود را در سریع ترین زمان ممکن به منزل یا محل مورد نظر بیمار می‌رساند. پزشک متخصص سونوگرافی نتایج را برای بیمار چاپ می‌کند تا بیمار در صورت وجود مشکل آن را به بیمارستان برده و مراحل درمان را شروع کند.

شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و مشخصات مورد نیاز خود را با ما در میان بگذارید و به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.

 

Print

تعداد نمایش ها (6787)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x