دات نت نیوک
X

خدمات فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی برای انواع بیماری‌ها در منزل

رتبه بندی این مطلب:
3.0

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی شیوه‌ای از درمان می‌باشد که بیمار با روش‌های غیر دارویی و جراحی به بهبود می‌رسد. درمان طبیعی کمک بسیاری در روند بهبود بیمار دارد مانند تجهیزات فیزیکی، مانیتورهای دستی، تمرین‌های درمانی و هیدروتراپی و یا امکان درمان‌های طبیعی را ترجیح می‌دهند. در این روش از پدیده‌های فیزیکی مانند ورزش، نور، صوت، موج، گرما و الکتریسیته برای درمان بیماران استفاده می‌شود. فیزیوتراپی بخش مهمی از پزشکی است و هدف آن پیشگیری و درمان، توانبخشی، بهبود عملکرد جسمانی بدن و بالا بردن سطح سلامت می‌باشد.

فیزیوتراپی چه اهدافی دارد؟

فیزیوتراپی برای توانبخشی و بهبود بیمار بطور مستقل انجام می‌شود. بطور کلی فیزیوتراپی برای مستقل نمودن بیمار در طول زندگی می‌باشد و فیزیوتراپیست با حداقل رساندن عوارض بیماری بی بیمار در جهت سلامتی طبیعی کمک می‌کند.
موارد کاربرد فیزیوتراپی برای بیماری‌های مختلف
1. فیزیوتراپی در بیماران بستری
2. فیزیوتراپی در بیماران ارتوپدی (اسکلتی عضلانی)
3. فیزیوتراپی در بیماران دستگاه قلبی و تنفسی
4. فیزیوتراپی در بیماران دستگاه اعصاب محیطی و مرکزی
5. فیزیوتراپی در بیماران پوستی و سوختگی
6. کنترل درد و بیماری‌های شغلی


برای دریافت مشاوره مربوط به انتخاب خدمات فیزیوتراپی در منزل یا درخواست پرستار و پزشک متخصص می‌توانید به‌صورت شبانه روزی
با شماره : 28111066-021 به‌صورت رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید

فیزیوتراپی برای بیماران ارتوپدی

برای بیماران ارتوپدی در قسمت‌های شکستگی استخوان‌ها و دردگرفتگی مفاصل، تعویض مفاصل اختلالات اسکلتی عضلانی مانند: درد کمر، درد زانو، درد شانه و درد گردن و گرفتگی عضلات از فیزیوتراپی استفاده می‌شود. همچنین فیزیوتراپی برای بهبود و درمان دردهای مفاصل مانند آرتروز، ران و ستون فقرات، اختلال در ستون فقرات، پیچ خوردگی، پارگی لیگامانها و تمام قسمت‌های مربوط به بخش استخانی عضلانی بدن کاربرد بسیاری دارد. 

فیزیوتراپی برای بیماران اعصاب و روان

با توجه به اينکه در بيماران اعصاب ، عضلات بيمار گرفتار می شوند. فيزيوتراپی جهت تقويت عضله، جلوگيري از آتروفي، محدوديتها و راه اندازی بيمار موثر می باشد و از جمله اين بيماری ها عبارتند از: بيماری های عفونی مغز يا سيستم عصبی مثل آبسه مغزی، سرخجه، سيفليس، مننژيت، فلج اطفال و غيره. و بيماری های عروق مغز مثل سکته مغزی، تومورهای سيستم عصبی مثل تومور مغز، تومور مخچه، تومورهای نخاع و ضايعات ديگر نخاع، ضايعاتي مانند فلج مغزي و درگيري هاي سيسيم اعصاب استفاده می‌شود. 

فیزیوتراپی برای کودکان

معمولا بیشتر از 10 درصد از کودکان زمانی که به دنیا می‌آیند دچار نوعی معلولیت می‌باشند که با فیزیوتراپی به موقع می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد و مانع آسیب رساندن کودک در مرور زمان شد. برخی از این آسیب‌ها شامل: فلج مغزی، فلج اطفال، فلج‌های زایمانی، اختلال در مچ، در رفتگی مادرزادی استخوان می‌باشد. 

فیزیوتراپی برای افراد مبتلا به سرطان

سرطان یک بیماری عمومی است و می‌تواند علائم بسیاری از بیماریهای دیگر را شامل شود. در آن زمان هر چه در بیمار اتفاق می‌افتد به سرطان نسبت داده می‌شود. چه بسیار بیماری‌هایی که در سرطانی وجود داشته و قابل معالجه بوده‌است و اصولا علت مرگ عوارض غیر قابل درمان نبوده‌است. باید به این گونه بیماری‌های همراه توجه دقیق داشت درمان این عوارض گاهی سبب شده که بیمار مدتها زندگی راحتی داشته باشد. تشخیص به موقع این گونه عوارض کمک فوق العاده‌ای به بیمار می‌کند.

اهداف فیزیوتراپی در سرطان:

• کاهش عوارض بیماری سرطان
• کاهش عوارض درمان‌های سرطان
• راه اندازی و متحرک نگاه داشتن بیمار(کاهش عوارض بستری)
• حفظ استقلال بیمار
• کاهش درد بیمار

فیزیوتراپی برای بیماران قلب و ریه 

اکنون يکی از تخصص‌های فيزيوتراپيست‌ها می‌باشد در اين روش طيف گسترده‌ای ازبيماريها تحت درمان فيزيوتراپی قرار می‌گيرند . بيماريهايی مانند:
cysticfibrosis.Disorders, including heart attacks, post coronary bypass surgery, chronic obstructive pulmonary disease,and pulmonary fibrosis


شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و مشخصات مورد نیاز خود را با ما در میان بگذارید و به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.


Print

تعداد نمایش ها (2213)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x