دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از بیمار در منزل

بهیاری در منزل

رتبه بندی این مطلب:
4.6

مراقبت و نگهداری در منزل

بهیار عضوی از گروهی پزشکی و پرستاری میباشد که از لحاظ وظیفه و درجه از پرستاران در سطح پایین تری قرار دارد. در واقع بهیار به عنوان یکی از شاخه‌های علوم و خدمات پزشکی بوده که بخشی از دانش پرستاری را آموزش دیده و باید از مهارت فنی، اخلاق و عواطف انسانی برای بیماران برخوردار باشد. همچنین بهیار وظیفه اداره کل امور پرستاری وزارت بهداشت و درمان را دارد. کار بهیار از مناطق دور افتاده روستاها شروع می‌شود و در مرحله آخر به مراکز بیمارستان‌های دولتی و حتی در اورژانس های جاده ای شروع می‌شود.

شما میتوانید براحتی یک فرد بهیار را در منزل خود استخدام کنید تا علاوه بر انجام ویژگی‌های مربوط به بهیاری بتواند از بیمار شما مراقبت و نگهداری کند. و همچنین دیگر لازم نیست برای نگهداری از بیمار آن را به بیمارستان ببرید و هزینه‌های زیادی پرداخت کنید شما باید گوشی تلفن را برداشته و فرقی نمی‌کند که چه ساعتی از شبانه روز، با مرکز ندای سلامت تماس بگیرید و مشکل خود را با مشاوران ما در میان بگذارید تا در سریع ترین زمان ممکن با توجه به نوع خدمات یا بهیار مناسب در منزل بهره ببرید. این عملیات در چند مرحله انجام می‌شود و در نهایت با رضایت کارفرما بهیار شروع به فعالیت می‌کند.

برای دریافت مشاوره مربوط به انتخاب بهیار یا خدمات مورد نیاز میتوانید به صورت شبانه روزی

با شماره : 28111066-021 تماس حاصل فرمایید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

 

وظایف بهیار در منزل

·       مراقبت از جسد در بیمارستان

·       استریل کردن ابزار و تجهیزات پزشکی

·       اقدامات لازم و اولیه برای بیماران در اورژانس

·       کمک به راه رفتن و بلند شدن بیمار از تخت در صورت نبود همراه

·       کمک به غذا و دارو خوردن بیمار سر وقت

·       کمک به فرایند بهبود بیمار

·       مرتب کردن تخت بیمار قبل از ورود به اتاق

·       برقراری ارتباط و همدردی با بیمار

·       نمونه گرفتن خون از بیماران

·       چک کردن علایم زیستی و حیاتی بیمار

همچنین انتخاب یک بهیار مناسب با شرایط لازم از نکات مهمی است که حتما باید به آن توجه کنید. بهیار ممکن است ساعت‌های زیادی را در منزل با فرد بیمار بگذراند به همین دلیل شما باید فردی مورد اطمینان را در منزل برای نگهداری از بیمار خود قبول کنید. مرکز ندای سلامت با مجوز رسمی و داشتن کادری مجرب و پیشرفته آماده خدمات رسانی در منزل در زمینه‌های پزشکی می‌باشد. همچین شاید فکر کنید مراقبت در منزل نیازمند آموزش و مدرک تحصیلی در این زمینه نمی‌باشد اما باید بگوییم که اشتباه فکر می‌کنید همانطور که تمام مشاغل جهان نیاز به مهارت و یادگیری می‌باشد برای این شغل نیز مهارت هایی لازم است تا فرد بتواند تمام نیاز های افراد مقابل را برطرف کند.

ویژگی‌های شخصیتی بهیار در منزل

اولین ویژگی برای یک بهیار مناسب داشتن قدرت جسمانی بالا میباشد زیرا در مواقع لازم باید توانایی جابجایی بیمار را داشته باشد. بنابراین باید از لحاظ فیزیکی و جسمانی در وضعیت مناسب باشد. همچنین بهیار باید برای جلوگیری از ایجاد زخم بستر در بدن بیمار آن را هر چند ساعت یکبار جابجا کند و هنگام جابجایی به بیمار آسیبی نرسد. علاوه بر داشتن ویژگی‌های جسمی بهیار باید از ویژگی‌های روحی هم برخوردار باشد تا بتواند با عزت نفس به بهبود شرایط بیمار کمک کند. همچنین باید رابطه خوبی با بیمار برقرار کند تا بتواند به عنوان یک همراه و همدل با شرایط بیماری یاری کند.

بهیار باید وظایف کاری خود را بطوری انجام داده که بیمار احساس رضایت داشته باشد و این وظایف شامل حمل و نقل بیمار، شستشو، حمام کردن، تهیه غذا و دادن داروهای بیمار می‌باشد. همچنین تمیز نگهداشتن محیطی که بیمار در آنجا قرار دارد می‌تواند تاثیر مثبتی بر روحیه فرد داشته باشد. در بعضی از موارد و در صورت نبودن همراه ممکن است بیمار به حمام کردن نیاز داشته باشد به همین دلیل بهیار باید اقدامات لازم در جهت حمام کردن بیمار را انجام دهد.

 

شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و مشخصات مورد نیاز خود را با ما در میان بگذارید و به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.

 

 

 

 

 

 

Print

تعداد نمایش ها (8313)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x