دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از بیمار در منزل

درخواست پرستار در منزل

رتبه بندی این مطلب:
4.2

پرستاری

در ابتدا پرستاری نوعی از خدمات اجتماعی و نگهداری و محافظت از افراد خانواده محسوب می‌شود و روز به روز برای سلامی افراد جامعه و فراهم کردن راحتی و اطمینان خاطر بیماران پیشرفت بسیاری کرده است و امروزه یکی از مهم ترین اعضای تیم مراقبت‌های بهداشتی درمانی بخش پرستاری است که نقش مهمی در کنترل و حمایت جسمی، روحی، روانی و اجتماعی بیماران دار. پرستار علاوه بر وظایف و خدمات درمانی مسئول آموزش و برقراری ارتباط با بیماران می‌باشد. همچنین پرستار وظیفه حفظ تندرستی بیماران، رعایت بهداشت در زمینه‌های درمانی، پیشگیری از بیماری‌ها و احساس همدردی و تسکین درد و رنج بیماران را برعهده دارد یکی از مهم ترین ویژگی‌های پرستاری این است که پرستار باید بتواند در شرایط و مکان‌های مختلفی وظایف خود را اجرا کند. امروزه از پرستار برای مراقبت و نگهداری کودکان، سالمندان و افرادی که نیاز به نگهداری دارند بیشتر استفاده می‌شود بنابراین ممکن است افراد خانواده توانایی نگهداری و مراقبت از فرد مورد نظر را نداشته باشند و یا ممکن است در خارج از منزل به کار دیگری مشغول باشند. پرستار باید آموزش و راهنمایی‌های لازم جهت نحوه برخورد با بیمار و همراهانش را داشته باشد.

 

برای دریافت مشاوره مربوط به انتخاب پرستار میتوانید به‌صورت شبانه روزی

با شماره : 28111066-021 بصورت رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید

 شرایط پرستار سالمند در منزل

پرستاری از سالمند در منزل برای حفظ و بهبود سلامت جسمی و روحی سالمندان کاربرد بالایی دارد و پرستار دوره‌های آموزشی خود را در مورد بیماری‌ها و تخصص‌های لازم در زمینه پرستاری از سالمند در منزل را می‌گذراند. بسیاری از پرستاران دوره‌های آموزشی فیزیوتراپی در منزل را گذرانده و کمک بسیاری به سالمندان در جهت درمان بیماری اختلالات اسکلتی و اختلالات ماهیچه‌ای می‌کنند.

سالمندانی که در منزل نیاز به مراقبت و نگهداری دارند به دوسته تقسیم میشوند: سالمندانی که می‌توانند از خود مراقبت کنند یا قابلیت انجام کارهای شخصی خود را دارند و سالمندانی که توانایی حرکت و کاری را ندارند. در این دو مورد گفته شده پرستار باید قبل از شروع کار تمام موارد را برسی کرده و قابلیت انجام دادن وظایف پرستاری را رعایت کند. با مجوز رسمی مرکز پرستاری ندای سلامت از وزارت بهداشت و با بیش سالها سابقه و تجربه فعالیت درمان و آموزش پزشکی و با بهره مندی از خدمات مراقبین و پرستاران مجرب و متعهد، آماده ارائه خدمات پرستاری از کودک و سالمند در منزل به صورت روزانه، شبانه، شبانه روزی و مقطعی می‌باشد.

  

مزایای استفاده از خدمات پرستاری در منزل

-         مشاهده حضوری و امکان برسی نحوه عملکرد پرستار در ساعات مختلف شبانه روزی

-         ایجاد صمیمیت و ارتباط مقابل بین طرفین

-         به دلیل اینکه نگهداری از سالمندان در خانه سالمندان با هزینه‌های زیادی مواجه است صرفه جویی در وقت و هزینه‌های خانواده یکی از مهم ترین مزایای استفاده از خدمات پرستاری در منزل می‌باشد

-         به دلیل برخی از مشکلات خانواده سالمندان و بالا بودن مشغله‌های زندگی مجبور به استفاده پرستاران برای انجام امور مربوط به سالمندان است.

 

قابلیت‌های پرستار برای نگهداری از سالمندان در منزل:


-         با کوچک ترین صدا یا تماس از خواب بلند شود

-         حق نظارت بر امور پزشک و ارجح دانستن خود نسبت آن ندارد

-         خواب سنگین و خواب آلودگی نداشته باشد

-         مراقبت دقیق و هوشیاری

-         قابلیت بلند یا کمک کردن بیمار از تخت و ویلچر

-         ماساژ دادن بدن سالمند هنگامی که بیمار قابلیت جابجایی ندارد

-         رسیدگی به امور بهداشت و نظافتی سالمند

-         رسیدگی به امور ظاهری سالمند( شانه کردن موها، عوض کردن لباس و)

-         همراهی پرستار تا سرویس بهداشتی و حمام و کنترل انها

-         دادن دارو غذاهای کمکی سر ساعت به سالمند

-         آشنایی با بیماری‌هایی که ممکن است گریبان گیر سالمند شود

-         رسیدگی به اوقات فراغت واستراحت

-         ایجاد فضای آرام و رسیدگی به امور سرگرمی

 

 

  شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و مشخصات مورد نیاز خود را با ما در میان بگذارید و به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.

 

 

 

 

 

Print

تعداد نمایش ها (8485)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x