دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از بیمار در منزل

پرستار خصوصی بیمار در منزل

رتبه بندی این مطلب:
5.0

مسئله‌ای که هر فردی ممکن است با آن مواجه شود چگونگی مراقبت از بیمار در منزل است. مراقبت صحیح از بیمار در منزل  باعث بهبودی سریع بیمار می‌شود. بیمارانی که پس از مراجعه به دکتر باید در منزل تحت مراقبت باشند کم نیستند و گرفتاری‌های روزمره مردم، غالباً آنها را از پرستاری و مراقبت بیماری که در خانه بستری است غافل می‌کند. مهمترین بخش پرستاری بیمار در منزل این است که اتاق بیمار مشخص شود و برای بیمار اتاق به خصوصی در نظر گرفته شود تا اگر میکربی وجود دارد در اتاق‌های دیگر منتشر نشود.

برای پرستاری از بیمار در منزل چه نکاتی باید رعایت کنیم؟

تشک بیمار باید سفت و مسطح باشد و از بالش اضافی هم استفاده شود. زیرا خوابیدن طولانی، باعث درد در ناحیه پشت می‌شود‌. مگر این که سر و گردن کمی بالاتر از معمول قرار گیرد حتماً در کنار تختخواب بیمار یا سالمند یک صندلی یا مبل دسته دار گذاشته شود تا بیمار با تکیه به آن بتواند از جایش بلند شود وگاهی روی آن بنشیند.  ترجیحاً در اتاق بیمار تلفن نباشد و اگر شخصی قصد صحبت با او را داشت تلفن به اتاقش منتقل شود. سعی کنید همیشه یک پارچ آب با لیوانی که وارونه روی دستمال کاغذی قرار گرفته در کنار بیمار باشد. اعصاب و مغز بیمار باید آرامش داشته باشد حتماً یک ظرف خالی را برای استفراغ احتمالی با مقدار زیادی دستمال کاغذی، به اضافه تعدادی حوله تمیز در دسترس بیمار قرار دهید.


برای دریافت مشاوره مربوط به انتخاب پرستار خصوصی بیمار در منزل می‌توانید بصورت شبانه روزی
با شماره : 28111066-021 بصورت رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید

استخدام پرستار خصوصی برای نگهدای و مراقبت از بیمار در منزل

همانطور که می‌دانید انسان در طول زندگی ممکن است با بیماری‌های مختلفی دست و پنجه نرم کند و هرکدام از آنها دورانی کم یا زیادی برای بهبودی داشته باشد. در برخی مواقع که خود شما یا اعضای خانواده دچار بیماری‌های سر سخت می‌شوند که نیاز به مرابت و نگهداری در طول شبانه روز را دارند نیاز به پرستار خصوصی بیمار است که محیط و شرایط را برای بهبود زودتر بیمار فراهم کند و بر اساس تجربه و حرفه خود به خوبی از بیمار مراقبت کند.

تغذیه مناسب برای بیماران در منزل

بیمار تب دار به مایعات نیاز بیشتری دارد و باید وادار شود که روزانه مایعات از قبیل آب خالص – چای کمرنگ آب میوه و شیر بنوشد.  البته برای دادن مایعاتی غیر از آب خالص حتماً با پزشک – معالج باید مشورت شود. غذای سفت برای بیمار بستری مناسب نیست. زیرا به علت عدم تحرک ممکن است تولید یبوست بیشتری بکند. غذای بیمار باید مقوی و اشتها آور باشد ولی لازم نیست به مقدار زیاد به وی خورانده شود. دارو را فقط در ساعاتی که دکتر تعیین کرده و به همان مقدار تجویز شده در اختیار بیمار قرار دهید در صورتی که بیمار تنها زندگی می‌کند باید دقت شود که به موقع دارو مصرف کند و اضافی هم نخورد و یا در صورت امکان استخدام پرستار بیمار یا مراقب بیمار کمک شایانی به تسریع در بهبودی وضعیتشان می‌کند.

عوامل محیطی برای نگهداری و مراقبت از بیماران در منزل

بدن بیمار باید همواره تمیز نگهداشته شود. اگر برای بیمار، رفتن به حمام ممکن نیست باید با حوله آب گرم بدن او را تمیز کرد. بدین منظور یک قسمت از بدن بیمار را باید تمیز و خشک کرده و در پتو پیچاند و سپس قسمت دیگر را به همان ترتیب تمیز نمود. هوای اطاق بیمار نباید خشک باشد بلکه باید دارای رطوبت باشد. هوای خشک‌، بیمار را تحریک به سرفه می‌کند. برای مرطوب کردن هوا می‌توان از دستگاه بخار در اتاق استفاده نمود. در اطراف اطاق بیمار نباید سرو صدا کرد زیرا معمولاً بیماران کمی عصبی و کم حوصله می شوند فشارهای عصبی مانع بهبود سریع آنها می‌گردد.

تقویت روانی بیمار در منزل

تقویت روانی بیمار در بهبودی او بسیار مؤثر است. مثلاً بودن گل و گیاه در اتاق بیمار می‌تواند در روحیه او تأثیر خوبی بگذارد‌. در طول بیماری هرگز به بیمار خبر مأیوس کننده داده نشود. خواندن داستان‌هایی که به علت جالب بودن‌، خواننده را به دنبال خود می‌کشاند به شرط این که سر و دست بیمار را خسته نکند‌، برای او خوب و مفید است. زیرا بیمار را از فکر کردن درباره مشکلاتش باز می‌دارد و پس از خسته شدن‌، او را به خواب می‌برد.

شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و مشخصات مورد نیاز خود را با ما در میان بگذارید و بصورت رایگان مشاوره بگیرید

Print

تعداد نمایش ها (2664)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x