دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از سالمند در منزل

مراقبت و نگهداری از بیماران آلزایمری در منزل

رتبه بندی این مطلب:
4.4

بیماری آلزایمر چیست؟

بیماری آلزایمر به نوعی اختلالات در نوع عملکرد مغز می‌گویند که به مرور زمان توانایی های ذهنی بیمار را از کنترل خارج می‌کند. آلزایمر معمولا به تدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند. بیماری آلزایمر معمولا در 2 تا 5 درصد از سالمندان ما وجود دارد. اما ممکن است این بیماری افراد جوان‌ هم در بر بگیرد. این بیماری از تخریب سلول‌های مغزی شروع می‌شود و منجر به از دست دادن مهارت‌های فکری و اجتماعی بیمار می‌شود. بیماری آلزایمر به مرور زمان بدتر شده و میزان تحلیل مغز بیشتر می‌شود اما سرعت این تحلیل در بیماران مختلف متفاوت است. برخی از افراد در همان مراحل ابتدایی بیماری توانایی انجام فعالیت‌های روزانه خود را از دست می‌دهند. اما برخی دیگر از افراد ممکن است در مراحل بعدی بیماری با این مشکلات روبرو شوند. 
آلزایمر شایع ترین شکل زوال عقل است. نشانه‌های آلزایمر با از دست دادن اطلاعات حافظه فرد مشخص میشود. حافظه موقت در دوران پیری آغاز میشود  و به‌تدریج با از دست دادن قدرت تشخیص زمان، افسردگی، از دست دادن قدرت تکلم، گوشه‌گیری و سرانجام مرگ در اثر ناراحتی‌های تنفسی به پایان می‌رسد. نشانه‌های بیماری آلزایمر حدود 20سال قبل از بروز آن در فرد پدیدار می‌شود. که با داشتن اطلاعات کافی در مورد این بیماری می‌توانید در سریعترین زمان ممکن به درمان آن اقدام کنید.

نشانه‌های بیماری آلزایمر

تغییر در حالت و رفتار فرد
نامشخص بودن زمان و مکان
تغییر در شخصیت فرد
ضعف بیان 
اختلالات حافظه
جابجا گذاشتن وسایل
مشکلات در تفکر ذهنی
دشواری در انجام کارهای عادی و روزمره
از دست دادن انگیزه و ناامید شدن


برای دریافت مشاوره های مربوط به انتخاب پرستار بیماران آلزایمری در منزل یا خدمات دیگر مرکز ندای سلامت میتوانید به‌صورت شبانه روزی

 با شماره : 28111066-021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

 

مراقبت و نگهداری از بیماران آلزایمری در منزل

مراقبت و نگهداری از بیماران آلزایمری نیاز به تخصص و آموزش دارد. پس از تشخیص این بیماری مهم ترین هدف، کیفیت و سبک زندگی برای بیمار می‌باشد. پرستار بیمار آلزایمری باید شرایط مطلوبی را برای فرد فراهم کند. همچنین محیط نگهداری بیمار بر روحیه و رفتار فرد تاثیر مستقیمی دارد. به دلیل اینکه هیچ درمان قطعی برای بیماری آلزایمر پیدا نشده است، و بیمار تا زمان فوت به این بیماری مبتلا است نمیتوان از او انتظار داشت که روال زندگی خود را به روش گذشته ادامه دهد بنابراین نمیتوان فرد مبتلا به آلزایمر را در محیطی تنها گذاشت. 
برای نگهداری و مراقبت از بیماران آلزایمری در منزل باید به نکات مهمی توجه کرد. تمام اعضای خانواده که با بیمار آلزایمری زندگی می‌کند باید قابلیت درک کردن رفتار های بیمار را داشته باشند و از نظر روانی عکس‌العمل های فرد را پیش بینی کنند. خانواده بیمار باید در منزل قوانین رفتاری و برنامه ریزی روزانۀ ثابتی داشته باشند تا یادآوری آن برای بیمار آلزایمری ساده تر شود. همچنین محیط خانه ای که بیمار در آن مکان زندگی می‌کند را ایمن کنید و فراموش نکنید که رفتار بیمار مبتلا به آلزایمر کمتر قابل پیش بینی نیست در نتیجه ممکن است برخی از وسایل خانه با پیشرفت بیماری، تبدیل به منابع خطرآفرین شوند مانند استفاده از اجاق گاز، وسایل برقی و حتی حمام کردن.

پرستار مناسب برای بیماران آلزایمری در منزل

پرستار بیماران آلزایمری در اولین قدم باید از امنیت خانه مطمعن شود و تمام اشیایی که فرد بیمار آلزایمری ممکن است با آنها به خود آسیب بزند را دور نگه دارد. از ورود بیمار آلزایمری به مناطق خطرناک مانند راه پله، حیاط، بیرون منزل، انباری و پارکینگ مطمعن شود. پرستار بیمار آلزایمری باید تمام درهای موجود در خانه که ممکن است اشیا خطرناک در آنجا باشد را قفل نگه دارد. نکته بسیار مهم در استخدام پرستار بیماران آلزایمری در منزل، اعتماد داشتن به پرستار میباشد زیرا ممکن است فرد بیمار مدت زیادی را با پرستار در منزل تنها باشد و پیدا کردن فرد قابل اطمینان میتواند عملکر بهتری در فرآیند بهبود بیمار داشته باشد. مرکز ندای سلامت با داشتن سالها سابقه درخشان در ارائه خدمات پزشکی دارای کادری مجرب و پیشرفته می‌باشد که شما می‌توانید به راحتی با توجه به محدودیت ها و اقدام به درخواست پرستار مناسب خود را داشته باشید.


شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و درخواست خدمات مورد نظر خود را بدهید و به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.


Print

تعداد نمایش ها (6521)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x