دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از سالمند در منزل

مراقبت و نگهداری از سالمندان حساس که دارای اختلال ذهنی هستند

رتبه بندی این مطلب:
5.0

همانطور که می‌دانیم اختلالات ذهنی در افراد و نحوه برخورد آنها تاثیر زیادی دارد. گاهی این رفتارها باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی هم برای خود سالمند و هم اعضای خانواده دارد پس چه بهتر است رفتار خود را تغییر دهیم تا بتوانیم به آنها در این مسیر کمک کنیم. خطرناک ترین عارضه برای اختلالات ذهنی می‌تواند برای سالمندان دچار فراموشی شود و بسیاری از مسائل را به یاد نیاورند. 

پرستار باید مراقبت از سالمند را جدی بگیرد!

- مراقبت شخصی : حمام کردن ، خوردن ، لباس پوشیدن و ... 
- مراقبت در کارهای خانگی : آشپزی ، شت وشو ، خرید ، لباس شویی و کارهای مالی 
- مراقبت از سلامتی : مدیریت درمانی ، ملاقات ها با دکترها و تن درمانی 
- مراقبت عاطفی : همدلی ، مکالمه و فعالیت های مفید 
- نظارت : مراقب بودن امنیت منزل سکونت و جلوگیری از پرسه زدن 

برای دریافت مشاوره‌های مربوط به انتخاب پرستار سالمند در منزل می‌توانید به‌صورت شبانه روزی با شماره : 28111066- 021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

شرایط نگهداری سالمند اختلال ذهنی

1. داشتن برنامه مراقبتی
زمانی که بیماری سالمند تشخیص داده شد و ارزیابی های مربوطه انجام شد شما می توانید برای برنامه آینده پرستار سالمند در نظر داشته باشید. این برنامه ریزی شما را کمک می‌کند تا بتوانید بهترین مراقبت را از فرد سالمند انجام دهید . بهتر است برنامه ریزی شما به صورت بلند مدت و یا کوتاه مدت باشد. حتما یک برنامه ریزی ثانویه داشته باشد تا در صورت تغییر شرایط و تغییر بیماری سالمند، به آن برنامه رجوع کنید تا به مشکل نخورید.


2. امور مالی را کنترل کنید

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تا مسائل مالی خود را از دیگران مخفی نگه دارند. شما به عنوان پرستار سالمند وظیفه‌ی برنامه ریزی برای آینده و نگهداری از سالمند را برعهده دارید تا منابع مالی فرد بیمار را در نظر بگیرید و برای خرید دارو ها، خرید خانه، اجاره خانه و قبض ها و ... به مشکلی بر نخورید.

3. بررسی مدارک قانونی 
بررسی مدارک و شرایط قانونی به شما این اطمینان را می‌دهد تا خواسته‌های سالمند را بطور کامل انجام دهید و رضایت او را کسب کنید. پرستار سالمند برای مراقبت از سالمند نیاز دارد تا بتواند به صورت غیابی تصمیمات مهم او را بگیرد. داشتن وکیل این فشار را از روی پرستار سالمند بر می دارد. پس بهتر است که برای فرد سالمند یک وکیل گرفته شود تا در آینده مشکلات مالی  و حقوقی پیش نیاید. 


4. ایمنی منزل

افراد سالمند مبتلا به اختلال ذهنی باید از خطرهایی که ممکن است آن ها را در خانه تهدید کند توسط پرستار سالمند در امان بمانند. خطرهایی که آن ها را تهدید می کنند شامل : خطر های مربوط به آتش سوزی در خانه مانند گاز ، سیگار ، وسایل آشپزخانه، کبریت و ... اشیاء نوک تیز مانند چاقو، تیغ و ... سم ها، دارو ها و محصولات خطرناک خانگی، دمای آب گرم کن، ماشین ها، فرش ها و قالیچه های لیز 
حواستان باشد تا نکات زیر را رعایت کنید : 
خروج اضطراری ، قفل برای در ها و نشانه هایی برای فرد سالمند خود قرار دهید تا در صورت خروج از خانه به راحتی قابل پیدا کردن باشد - میله برای حمام و دستشویی - مواظبت بر غذای سالمند - شماره تماس و اطلاعات ضروری در صورت گم شدن


شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و درخواست خدمات مورد نظر خود را بدهید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.


Print

تعداد نمایش ها (2271)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x