دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از سالمند در منزل

چه عواملی بر هزینه پرستار خصوصی سالمند تاثیر گذار است؟

رتبه بندی این مطلب:
5.0

سالمندان در دوران پیری مشکلات زیادی دارند که یکی از آنها تنها ماندن در خانه بدون داشتن همدم و یا پرستار خصوصی است. سالمندانی که در این دوران تنهایی زندگی می‌کنند نیاز به یک پرستار خصوصی سالمند در منزل دارند تا بتوانند کمتر دچار خستگی و ناراحتی شوند. وظیفه پرستار خصوصی سالمند در منزل شامل: آشپزی و امور منزل برای سالمند و رسیدگی به امور شخصی سالمند می‌باشد. این مراقبت‌ها شرایطی را فراهم می‌کند تا سالمند بتواند مستقل زندگی کند. شما این کار را با در نظر گرفتن بودجه‌ای در ذهن خود شروع می‌کنید. بودجه شما باید شامل: حقوق پرستار، هزینه مرکز خدمات پرستاری و هزینه های مربوط به سالمند باشد تا بتوانید به راحتی از پس مخارج بر بیایید.

بطور کلی حقوق پرستار خصوصی سالمند به 4 عامل بستگی دارد:

1. هزینه پرستار خصوصی سالمند به مقطع زمانی در شبانه روز که از او پرستاری می‌کند بستگی دارد
2. نوع خدمات که در خارج از محدوده وظایف باشد
3. نوع سرویس که پرستار خصوصی باید ارائه کند
4. تاثیر محل زندگی سالمند و مسافت آن با منزل پرستار خصوصی

برای دریافت مشاوره‌های مربوط به انتخاب پرستار خصوصی سالمند در منزل 

می‌توانید به‌صورت شبانه روزی با شماره : 28111066- 021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

1. مقطع زمانی

از مهم ترین عوامل تاثیر گذار برای استخدام پرستار خصوصی سالمند در منزل، مقطع زمانی در ساعات شبانه روز است که تاثیر مهمی در هزینه‌های پرستاری دارد. سالمند ممکن است در برخی از ساعات شبانه روز به پرستار نیاز داشته باشد و یا حتی یک تا دو ساعت برای انجام کارهای شخصی که به تنهایی قادر به انجام آن نیست، از پرستار خصوصی کمک بگیرد. بطور کلی مراکز خدمات پرستاری، پرستار را در مقطع زمانی مشخص شده به منزل سالمند می‌فرستند که شامل:
پرستار سالمند ۲۴ ساعته یا شبانه روزی
پرستار سالمند ۸ ساعت در روز یا روزانه
پرستار سالمند ۱۲ ساعت در روز یا شبانه
پرستار سالمند به صورت پاره وقت که می تواند هر کدام از شیفت های بالا را شامل شود.
مشخص است که پرستاران شبانه روزی که با سالمند زندگی می‌کنند، دستمزد بیشتری هم دریافت می‌کنند اما پرستارانی که به صورت شیفتی و یا ساعتی در منزل سالمند کار می‌کنند، حقوق خود را بصورت ساعتی دریافت می‌کنند.

2. خدمات مورد نیاز سالمند از پرستار خصوصی 

وظایف پرستار سالمند دارای فعالیت‌های روزانه زندگی با سالمند و کارهای مراقبتی از ایشان است. فعالیت های روزانه و شخصی سالمند گروه اول خدمات مورد نیاز سالمند می باشد. وظایف اساسی برای حفظ سلامتی سالمندان انجام می‌شود. فعالیت‌های روزانه سالمند شامل: خوردن، حمام کردن، لباس پوشیدن، دستشویی رفتن و داشتن تحرک بدنی همچون بیرون آمدن از رختخواب و یا حرکت در خانه می‌شود. این نوع خدمات در صورتی ارائه می‌شوند که سالمند قادر به انجام امور شخصی خود نمی‌باشد. گروه دوم ارتقاء دهنده وضعیت سلامت سالمندان می‌باشد. این فعالیت‌ها توانایی سالمند را ارتقاء می‌دهند و به استقلال آنها کمک می‌کنند. این فعالیت ها شامل: تهیه غذا، خرید و کارهای خانه ( از جمله تمیز کردن و لباسشویی) و در شرایطی انجام می‌شود که سالمند قادر به انجام امور شخصی خود می‌باشد.

3. نوع سرویسی که پرستار خصوصی سالمند ارائه می‌دهد

منظور از نوع سرویس، خدماتی است که توسط پرستار خصوصی برای سالمند ارائه می‌شود که می‌تواند شامل وظایف بیشتری باشد. بنابراین ممکن است با اضافه کردن سرویس بیشتر، دستمزد بیشتری هم به او بپردازید.این به این معنا  تمرکز بر این موضوع است که استقلال سالمندی که سلامت است برای انجام امور شخصی اش حفظ شود. علاوه بر خدماتی که در لیست خدمات  ارتقاء دهنده سلامتی سالمندان عنوان شد همدم سالمند همچنین قادر است ارتباط سالم با سالمند برقرار کند، داروهای سالمند را به وی یادآوری کند و سالمند را برای رفتن به درمانگاه یا مطب پزشک همراهی کند.

4. تاثیر محل زندگی خدمت گیرنده بر هزینه پرستار در منزل

محل زندگی سالمند تحت عنوان جغرافیا آیتم تاثیرگذار بر حقوق است. موقعیت جغرافیایی اهمیت دارد زیرا بر قیمت همه چیز تاثیر می‌گذارد. این مهم است که شما کجا زندگی می‌کنید. دسترسی محل زندگی سالمند به وسایل نقلیه عمومی اهمیت دارد. پرستار برای دسترسی به محل کارش باید هزینه بیشتری پرداخت کند. این موضوع بر هزینه‌ای که پرستار در منزل دریافت می‌کند تاثیر می‌گذارد. 

شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و درخواست خدمات مورد نظر خود را بدهید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

Print

تعداد نمایش ها (1944)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x