دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از کودک در منزل

مراقبت و نگهداری از کودک در مهم کودک بهتر است یا استخدام پرستار خصوصی؟

رتبه بندی این مطلب:
5.0

اکثر والدین به دلایل زیادی موافق با استخدام پرستار خصوصی کودک در منزل نیستند و بر این باورند که کودک خود را به مهد کودک بفرستند تا در زمان هایی که سرکار هستند کودک آنها در خانه تنها نماند. مهدکودک مکانی است که در آن کودکان به صورت گروهی نگهداری می‌شوند. در مهد کودک برنامه‌های آموزشی و بازی‌های گروهی در نظر گرفته می‌شود. در برخی مهدها کودکان زیر ۵ یا ۶ سال نگهداری می‌شوند. زمانی که کودک خود را به این گونه مراکز می‌سپارید مطمئن شوید که مهد کودک به اندازه کافی مربی مناسب دارد. 

برای دریافت مشاوره مربوط به انتخاب پرستار میتوانید بصورت شبانه روزی
با شماره : 28111066-021 بصورت رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید

معایب حضور بچه‌ها در مهد کودک

1. حضور بچه‌ها در مهد کودک با محدودیت
شما برای حضور کودک در آنجا محدودیت دارید. تاخیر در برداشتن کودک از مهد برای شما ایجاد مشکل خواهد کرد.

2. داشتن جایگزین مناسب
گاهی مهد کودک بسته می‌باشد و نیاز است شما دنبال روش جایگزین باشید. گاهی کودک بیمار است و قادر نیستید او را به مهد بفرستید و باید در خانه بمانید.

3. احتمال ابتلا کودک به بیماری‌های مختلف در مهدکودک
در مهد کودک احتمال بیشتری برای ابتلا کودک به بیماری‌ وجود دارد.

4. عدم توجه کافی به کودک در مهد
در مهد احتمال کمتری برای دریافت مراقبت شخصی وجود دارد. و معمولا برای هر کودک مربی جدا استخدام نمی‌شود و یا حتی ممکن است در برخی از مهدکودک ها تمام بچه‌ها یک مربی داشته باشند.

5. آمادگی کودک برای حضور در مهد
روانپزشکان کودک باور دارند که محیط ایده آل رشد و پرورش کودک، درون خانه و در کنار والدین است. پرستاری از کودک توسط والدین در ماه های اول زندگی بسیار مهم است. در اغلب موارد محیط ایده آل در دسترس نمی‌باشد. در این شرایط گزینه دیگر به جز پرستار خصوصی کودک، مهد کودک می‌باشد.

6. جدا شدن کودک از والدین
کودکان باید یاد بگیرند زمانی که موقتا از والدین خود جدا می‌شوند با این جدایی کنار بیایند. این جدایی هم برای پدر و مادر و هم کودک دشوار است. والدین هم زمان هایی را برای انجام کارهای خود نیاز دارند. خجالت کشیدن در برخورد با آدم های جدید و اضطراب جدایی از والدین در کودکان پیش دبستانی شایع است. جایی عنوان نشده است که سپردن کودک به پرستار اثر بدی روی آنان داشته باشد. البته باید نگهداری از کودک به عهده پرستاری با کفایت و دلسوز باشد. بهتر است چند نفر همزمان مسئولیت نگهداری از کودک را برعهده نگیرند.

 

مزایای حضور بچه ها در مهد

1. داشتن ساختاری منظم و مرتب
مهد کودک به این دلیل که دارای محیطی رسمی و مرتب است مورد علاقه والدین است.  مهد کودک‌‌ها برای دریافت مجوز بازرسی و روی عملکرد مراقبان نظارت می‌شوند.

2. مادران نگران رفتار پرستار کودک نمی‌باشند
مادران بر اساس غریزه نیاز به بررسی تمام رفتارهای پرستار بچه دارند. چک کردن تمام رفتارهای پرستار برای مادر خسته کننده است. برخی مادران تصمیم می‌گیرند به جای نگرانی دربارهٔ اینکه پرستار در اوقات بدقلقی کودک با او چه رفتاری می‌کند، او را به یک مهد بسپارند.

3. داشتن قواعد مشخص
مهد ها مقررات شفاف و روشنی برای اولیا مشخص می کنند. به طور مثال بردن کودک به مهد و برداشتن او از آنجا یک زمان مشخص دارد.

 

شرایط استخدام پرستار خصوصی کودک در منزل

اولین گام انتخاب یک مربی یا پرستار تهیه لیستی است از آنچه برای شما اهمیت دارد.
میزان تجربه
اعتقادات و میزان پایبندی به اصول دینی
باورهای اجتماعی
میزان انعطاف‌پذیری

 

نگهداری و مراقبت از کودک در مهد کودک یا توسط پرستار خصوصی

شما باید بهترین روش را با توجه به شرایط کودک و وضعیت خودتان انتخاب کنید. بهتر است از نوزدان و کودکان زیر یک سال به‌ طور مستقیم مراقبت شود. زمانی که نیاز های آنان به سرعت رفع شود، بهتر رشد می‌کنند. در این مرحله از رشد،‌ گرفتن پرستار کودک در خانه بهترین گزینه است. بهترین نسبت تعداد پرستار به کودک، برای نوزادان (تا ۱۲ ماهگی) یک به چهار است،‌ یعنی هر چهار کودک یک پرستار خصوصی داشته‌ باشد. این شرایط باید در مهد کودک قابل انجام باشد. کودکان بیش از یک سال، حداکثر به ازای هر ۸ کودک بالای یک سال باید یک پرستار خصوصی وجود داشته باشد.

شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و مشخصات مورد نیاز خود را با ما در میان بگذارید و بصورت رایگان مشاوره بگیرید.

Print

تعداد نمایش ها (2597)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x