دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از کودک در منزل

نکات مهم برای استخدام پرستار خصوصی کودک و نوزاد در منزل

رتبه بندی این مطلب:
5.0

همانطور که می‌دانید امروزه در وضعیت اقتصادی کشور و شرایط زندگی نگهداری از کودک در منزل برای بسیاری از مادران کار دشواری است و نمی‌توانند به تنهایی از پس این کار بر بیایند. ما در این مقاله قصد داریم تمام عواملی که ممکن است در گرفتن پرستار خصوصی کودک در منزل تاثیر داشته باشد، برای شما بیان کنیم.

سن مناسب پرستار خصوصی کودک برای استخدام 

مهم ترین نکته برای استخدام پرستار خصوصی کودک در منزل، سن او است که باید با شرایط و رفتار کودک مقایسه شود. کودکانی که هنوز صحبت نمی‌کنند، کنترل شرایط منزل برای والدین در این موقعیت اهمیت بیشتری دارد. کودکانی که صحبت می‌کنند، می توانند اتفاقات خانه را گزارش دهند. بهتر است برای کودکان بزرگتر ، والدین پرستار خصوصی را انتخاب کنند که توانایی کار و بازی با کودک را داشته باشد. حتی می‌توان پرستاری استخدام کرد که تجربه یا تحصیلات مرتبط داشته باشد. پرستار خصوصی نوزاد لازم است با مهارت‌های نگهداری از نوزاد آشنا باشد. برای مثال آن دسته از پرستاران خصوصی که خودشان مادر هستند یا تجربه نگهداری از نوزاد را دارند، برای نگهداری از نوزاد در منزل گزینه مناسبتری محسوب خواهند شد.

برای دریافت مشاوره های مربوط به انتخاب پرستار کودک می‌توانید به صورت شبانه روزی

با شماره : 28111066-021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

پرستار خصوصی کودک چه ویژگی‌هایی دارد؟

شاید بهترین و مهم ترین ویژگی پرستار خصوصی کودک، داشتن اندام بدنی مقاوم و نداشتن معلولیت‌های جسمی است که باید قبل از استخدام پرستار خصوصی کودک در منزل به آن توجه کرد. پرستار خصوصی کودک لازم است از لحاظ روحی و روانی هم فردی سالم باشد تا شما بتوانید با خیال راحت فرزند خود را دست او بسپارید. نیازهای روانی وی برآورده شده و سلامت روانی نسبی داشته باشد. عصبانیت، پرخاشگری، وسواس و دیگر اختلالات روانی را نداشته باشد. والدین می توانند تحقیقاتی درباره پرستار کودک و خانواده اش انجام دهند. در این صورت کودک، امنیت روانی و جسمی خواهد داشت. پرستار باید از نظر سبک تربیتی توجیه شود و تناقضات تربیتی با والدین نداشته باشد. بهتر است مادر مدتی در کنار پرستار باشد تا وی به نحوه تربیت و برخورد با کودک، شرایط محیطی خانه و مسلط شود. او باید در برخورد، پوشش، غذاخوردن با والدین هماهنگ باشد. باسواد و به کار خود مسلط باشد. همخوانی تنبیه و تشویق پرستار با والدین هم بسیار ضروری است.

پیدا کردن پرستار خصوصی کودک 

شما می‌توانید با پرس و جو در اطرافیان و فامیل به شخصه خودتان اقدام به استخدام پرستار خصوصی کودک در منزل کنید. اما شاید این راه خوبی برای پیدا کردن پرستار خصوصی کودک نیست و شما نمی‌توانید بطور کامل به او اعتماد داشته باشید. بنابراین باید از مراکز معتبر یا آگهی‌های روزنامه اقدام به استخدام پرستار خصوصی کودک در منزل کنند. ممکن است عوامل زیادی هزینه پرستار خصوصی کودک در منزل را افزایش یا کاهش دهد که این عوامل شامل: مسیر منزل شما، تحصیلات پرستار کودک ، شرح وظایف پرستار کودک  و… می‌باشد.

مصاحبه با پرستار خصوصی کودک

قبل از استخدام پرستار خصوصی کودک شما با پرستار کودک مصاحبه خواهید داشت. در روز مصاحبه شرح وظایف باید به طور واضح و مشخص بیان شوند. هر قدر این توافقات واضح تر باشد امکان بروز مشکلات در آینده کمتر است. در صورت حل نشدن مشکل ممکن است مرکز پرستار را تعویض کند. این موضوع بر احساسات کودک تاثیر منفی دارد.

رفتار والدین با پرستار خصوصی کودک 

رفتار پرستار خصوصی با والدین بهتر است متناسب باشد کودک ۷ یا ۸ ساعت در روز نزد پرستارش است. همسویی رفتار والدین و پرستار به این دلیل توصیه می‌شود. اگر کودک نباید قبل از غذا شیرینی بخورد، پرستار کودک باید در جریان این موضوع باشد. روش های تشویق یا تنبیه کودک را بداند. البته منظور از تنبیه کتک زدن یا فریاد کشیدن بر سر کودک نیست.مثلا کودک به دلیل رفتار نامناسب چند دقیقه ای کنار اتاق بنشیند. تنبیهات بی ضرری که در مورد آنها والدین و پرستار کودک باید به توافق برسند. هرقدر شباهت رفتاری بین والدین و پرستار بیشتر باشد احتمال بروز مشکلات رفتاری کودک در آینده کمتر خواهد شد.


شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و خدمات مورد نیاز خود را از ما درخواست کنید و به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.

Print

تعداد نمایش ها (3242)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x