دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از کودک در منزل

چطور با پرستار خصوصی کودک رفتار کنیم؟

رتبه بندی این مطلب:
5.0

از جمله مهم ترین مسائلی که نیاز است تا والدین خودشان به طور مستقیم عهده بگیرند، شست و شوی کودک و دیگری تغذیه کودک می‌باشد‌، زیرا تأثیر بد این دو موضوع زمانی که توسط فرد دیگری انجام شود و از آنجا که نمی‌تواند با آکاهی و مهربانی پدر و مادر همراه باشد ممکن است باعث بوجود آمدن مسائل و مشکلاتی شود. برخی از متخصصین تصور می‌کنند که اگر پرستار خصوصی کودک فرزند هم سن و سال و هم جنس فرزند شما داشته باشد و او را با خودش بیاورد از جهاتی و به دلیل احساس خوبی که می‌کند و امنیت و آرامشی که خود مادر دارد می‌تواند با کودک شما رابطۀ بهتری برقرار کند. اما از طرفی زمانی که مسئلۀ مقایسه و برخی اوقات بازی و یا گرفتاری‌های کودکان ممکن است به سطحی برسد که یک فرد آن زمانی که از آگاهی و تجربه کمی برخوردار است و از طرف دیگر به نوعی طرف فرزندش را می‌گیرد و نوع ویژه ای از رابطه را با فرزندش دارد، ما آن را توصیه نمی‌کنیم.

پرستار خصوصی کودک را به عنوان عضوی از خانواده خود بدانید!

مسئله مطرح شده این خطر و احتمال را دارد که از یک طرف در اختلافات و مسائلی که پیدا می شود فرزندتان کاملاً احساس بدی پیدا کند و واقعاً حق و سهم کودک شما طوری که باید رعایت نشود و از طرف دیگر جهت عکس آن ممکن است که کودک شما، فرزند پرستار خصوصی کودک شما را مورد هجوم قرار دهد.  در این حالت ممکن است پرستار خصوصی کودک به دلایل بسیار از فرزندش دفاعی نکند و رابطه آنها را به صورت درستی حل نکند و مشکل به وجود بیاید. بنابراین به جای اینکه شما نتیجه ای از این موضوع بگیرید، ممکن است آسیبی متوجه کودک شما شود.  اگر پرستار کودکی که انتخاب کردید از اعضاء خانواده شماست و با فرهنگ شما آشنا باشد بدون تردید امتیاز برتری نسبت به کسی دارد که از فرهنگ دیگری می‌خواهد مراقبت کودک شما را به عهده بگیرد.

برای دریافت مشاوره مربوط به انتخاب پرستار خصوصی کودک می‌توانید بصورت شبانه روزی
با شماره : 28111066-021 بصورت رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید

نحوه کار پرستار خصوصی کودک در منزل

مراقبت از کودک توسط پرستار در منزل شما به دو صورت می تواند انجام شود.
1. پرستاری از کودک به صورت شبانه روزی : به صورت اینکه پرستار در آنجا زندگی کند و تمام وقت در منزل شما بماند. که در این صورت دلبستگی عمیق تر خواهد شد.
2. پرستاری از کودک به صورت روزانه : در این حالت پرستار کودک می تواند به صورت نیمه وقت یا چند ساعت در طول روز بیاید و برود.
بدیهی است که تأثیر پرستار خصوصی کودک به صورت روزانه و یا شبانه روزی بر روی کودک شما می‌تواند بسیار متفاوت باشد. بسیاری از کودکان ترجیح می‌دهند آن زمانی که شما بعدازظهر و شب می‌رسید شخص دیگری در منزل نباشد و خیلی از آنها همچنان مایل هستند که پرستار خصوصی کودک را در شب همچنان در کنار خود داشته باشند. همچنین نباید تأثیر ایام مرخصی و روزهای کاری را بر روی کودک نادیده گرفت اگر کودک قرار است مثلاً پنج شنبه و جمعه برود رابطۀ او باید با فرزندتان محدود باشد در غیر این صورت همین دو روز می‌تواند به کودک آسیب بزند.

نکاتی که برای استخدام پرستار خصوصی کودک باید رعایت کنید؟

توجه داشته باشید از آنجا که پرستار خصوصی کودک در گیر دو مسئله و موضوع مهم و اساسی کودک شما یعنی پرورش ، تعلیم و تربیت کودک می باشد و پرستاری ابداً یک مراقبت سطحی از کودک شما معنی نمی دهد فلذا امید است از میان داوطلبینی انتخاب شود که از جمله انسان های گرفتار، درمانده و گریخته از جامعه نباشد. این حقیقت را بپذیرید که فردی که به عنوان پرستار خصوصی کودک انتخاب می‌کنید همانند مادر نیمه وقت کودک شماست فلذا هر زمان در او مسائلی را درست نمی‌بینید و دوست ندارید‌، هرگز او را برای این چنین نقشی انتخاب نکنید و بدنبال تعویض پرستار خصوصی کودک و یا راه حل دیگری بگردید.

شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و مشخصات مورد نیاز خود را با ما در میان بگذارید و بصورت رایگان مشاوره بگیرید.
Print

تعداد نمایش ها (2604)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x