دات نت نیوک
X

خدمات مشاوره در منزل

مشاوره تغذیه برای لاغری

رتبه بندی این مطلب:
5.0

چاقی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

در دنیای امروزی کاهش وزن و لاغری دغدغه‌ای برای عموم مردم شده است. بسیاری از بیماری‌ها مانند کبد چرب، فشار خون، دیابت، درد مفاصل، تنگی نفس و بسیاری از بیماری‌های گوارشی بر اثر چاقی و اضافه وزن به سراغ آدم می‌آید و به همین دلیل باید بیشتر در مورد این موضوع تمرکز کنیم. طبق آمار در آمریکا از هر سه نفر یک نفر با مشکل ازدیاد وزن و چاقی روبرو است، در ایران نیز این مشکل تا حدودی زیادی وجود دارد و طبق بررسی برخی از پزشکان و متخصصین تغذیه ازدیاد وزن و چاقی در سال های آینده به یک معضل جهانی تبدیل خواهد شد.

 

الگوی ذهنی مردان و زنان درباره تناسب اندام چیست؟

همانطور ک می‌دانید و شاید بارها برای خودتان هم اتفاق افتاده، افراد چاق جذابیت کمتری از لحاظ ظاهری نسبت به افراد لاغر دارند. زنان، مردان لاغر اندام و بر عکس مردان زنان چاق را نمی پسندند و معمولا در الگوی ذهنی اکثر افراد مرد جذاب، مردی است که دارای اندامی عضلانی و قوی بوده و زن جذاب، باید دارای اندامی متمایل به لاغر باشد. 


برای دریافت مشاوره مربوط به خدمات یا پزشک متخصص تغذیه میتوانید بصورت شبانه روزی

 با شماره : 28111066-021 بصورت رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید

علت چاق شدن چیست؟

مهم ترین عامل در افزایش وزن، روند کند سرعت متابولیسم یا سوخت و ساز بدن است. ممکن است بیشتر افراد رژیم غذایی خاصی را رعایت نکنند و حتی به سلامت خود اهمیت ندهند، اما با سرعت سوخت و ساز بالای بدن دچار اضافه وزن نمی‌شوند. زمانی که سرعت متابولیزم بدن کند باشد، به جای تبدیل مواد غذایی به انرژی، آن‌ها را به چربی تبدیل و در خود ذخیره می‌کند، در این حالت فرد دائما با کمبود انرژی روبروست و برای کسب انرژی تمایل به مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند چای و قهوه و یا خوردن مواد غذایی بیشتر بخصوص مواد قندی و شیرین دارد. چرا که مواد شیرین سریعا باعث افزایش قند خون و انرژی می‌شوند، مواد شیرین علاوه بر داشتن کالری زیاد سبب ترشح بیشتر هورمون انسولین شده که خود باعث ازدیاد وزن می‌گردد، با ترشح بیشتر هورمون انسولین قند خون دائما افت می‌کند و فرد با عوارضی مانند بی‌قراری، ضعف، خستگی و غیره مواجه می‌شود و به ناچار به خوردن مواد غذایی و تنقلات بیشتر روی می‌آورد! به همین دلیل است که افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دو می باشند، زیرا غده پانکراس با ترشح بیش از حد هورمون انسولین سبب مصرف و تخلیه بدن از عناصر روی، منگنز و کروم می گردد، این عناصر برای تولید انسولین مورد نیاز می باشند و کمبود آن ها در بدن یکی از عوامل مهم در بروز دیابت نوع دو می باشد.

عواملی که باعث افزایش و کاهش متابولیسم بدن می‌شود چیست؟

هورمون‌های ترشح شونده توسط غدد فوق کلیوی و تیروئید باعث تولید انرژی و تعیین کننده سرعت متابولیزم بدن می‌باشند، این هورمون‌ها وظایف بسیار مهم دیگری از قبیل تنظیم وزن، خواب، سیستم گوارش، قوای جنسی و صد‌ها مورد دیگر ایفا می‌کنند.

شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و مشخصات مورد نیاز خود را با ما در میان بگذارید و بصورت رایگان مشاوره بگیرید.

Print

تعداد نمایش ها (4409)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x