دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از بیمار در منزل

درمان زخم در منزل

رتبه بندی این مطلب:
4.5

درمان زخم و خراشیدگی‌های پوستی توسط پزشک متخصص در منزل

امروزه روش‌های درمانی مختلفی برای زخم‌های سطحی و عمقی وجود داد که در صورت نادیده گرفتن ممکن است درد شدیدی را برای فرد به دنبال داشته باشد. به طور طبیعی اگر شما دچار تصادف یا مصدومیت شده باشید، در بدنتان زخم ایجاد میشود و البته به شرایط  و علائم زخم میتوانید راه حل مناسبی را برای درمان انتخاب کرد. بسیاری از افراد برای بهبود سرعت درمان زخم راه حل های خانگی را انتخاب میکنند البته روش های خانگی برای درمان بسیاری از زخم‌ها جوابگو نیست و تبدیل به زخم‌های بزرگتر یا زخم بستر می‌شود.

خراشیدگی در پوست توسط ساییدن یا بریدن خارجی ترین لایه پوست ایجاد می‌شود. خراشیدگی یک زخم سطحی در نظر گرفته می‌شود ولی در اکثر موارد می‌تواند دردناک باشد اما به راحتی با استفاده از لوازم سطحی قابل درمان و کنترل است. در این مورد ممکن است خطر خون ریزی جدی باشد و باعث عفونت شود. در چنین مواقعی نیاز به پزشک متخصص برای جلوگیری از خون ریزی می‌باشد.

خراشیدگی‌های جزئی تا یک یا دو هفته قابل درمان خواهند بود. سوراخ شدن پوست عموما توسط یک جسم تیز با فشار به داخل بافت پوست نفوذ می‌کند اما ممکن است در ظاهر بسیار کوچک و سطحی باشد اما باعث خونریزی‌های داخلی و عفونی شود. زخم‌های باز از شکستگی داخلی یا خارجی در بافت بدن مخصوصا پوست انسان ظاهر می‌شود و تقریبا تمام افراد این زخم‌ها را در بدن خود تجربه کردند و بیشتر این زخم‌ها از برخورد اشیا تیز و برنده و تصادفات شدید به وجود می‌آیند. اگر تا 20 دقیقه خون ریزی بند نیامد باید با اورژانس تماس بگیرید تا بیمار را به بیمارستان منتقل کند البته راه دیگری هم وجود دارد که شما می‌توانید با مرکز ندای سلامت تماس بگیرید و بعد از مشاوره با متخصصان درخواست پزشک متخصص برای درمان زخم در منزل را داشته باشید تا در سریع ترین فرصت با تجهیزات مورد نیاز در محل حاضر شود.

برای دریافت مشاوره های مربوط به انتخاب پرستار سالمند در منزل میتوانید به‌صورت شبانه روزی

 با شماره : 28111066-021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

 

نکات قابل توجه برای درمان زخم در منزل

امروزه بیشتر زخم‌های جزئی را میتوان در منزل درمان کرد ولی رعایت نکاتی که برای ضد عفونی کردن زخم‌ها رعایت می‌شود از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد. ابتدا شما باید زخم را بشورید تا کامل ضد عفونی شود و هیچ خاک یا آلودگی نداشته باشد روی زخم را فشار دهید تا خون ریزی کنترل شود. برای پانسمان زخم باید از باند استریل شده استفاده کنید که به مدت 5 روز زخم را خشک نگه دارد. زخم‌های ایجاد شده در بدن معمولا با دردهای فراوانی مواجه است می‌توانید قبل از رسیدن پزشک متخصص از استامینوفن برای تسکین درد استفاده کنید. هیچوقت از آسپیرین استفاده نکنید چون باعث بیشتر شدن خون‌ریزی شما می‌شود. در صورت داشتن کبودی یا تورم، آن را با یخ بپوشانید و از برداشتن دلمه زخم پرهیز کنید. اگر قرار است زمان زیادی را در خارج از منزل در برابر آفتاب باشید تا زمان بهبودی کامل، آن ناحیه را با کرم ضد آفتاب بپوشانید.

انواع مختلف زخم‌های باز

1.    ساییدگی

زمانی که پوست شما بصورت سطحی دچار خراشیدگی شود به این نوع زخم‌ها، زخم‌های سطحی یا ساییدگی گفته می‌شود که معمولا این نوع زخم‌ها خون ریزی زیادی ندارند فقط کافی است که سطح مورد نظر تمیز شود تا عفونتی ایجاد نشود.

 

2.    پارگی

این نوع زخم‌ها عمیق تر هستند که بر سطح پوست در اکثر برخورد با ابزاری مثل چاقو یا ماشین الات صنعتی ایجاد می‌شود که در این مورد خون ریزی می‌تواند زیاد باشد.

 

3.    سوراخ شدن

این نوع زخم، میتواند هم بزرگ هم کوچک باشد که با وسیله‌های بلند و نقطه ای یا حتی شلیک گلوله در سطح بدن فرو می‌روند و در بعضی موارد این گلوله‌ها میتواند باعث ایجاد زخم‌های عمیق شود که ممکن است خونریزی زیادی نداشته باشد اما در داخل بدن دچار خونریزی شدیدی شود و به اندام‌های داخلی بدن آسیب جدی وارد شود برای جلوگیری از عفونت در این زخم‌ها نیاز به آمپول کزاز می‌باشد.

 

4.    جداشدگی

این نوع زخم بصورت جزئی یا کلی پوست و زیر بافت  پوست را شامل می‌شود  که معمولاً در اثر تصادفات شدید مانند تصادفات جسمی، انفجار و یا تیراندازی ایجاد می‌شود و خونریزی آنها سریع و شدید است.

 

شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و درخواست خدمات مورد نظر خود را بدهید و به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.

 

Print

تعداد نمایش ها (12137)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x