دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از بیمار در منزل

کشیدن بخیه در منزل

رتبه بندی این مطلب:
4.1

خدمات کشیدن بخیه در منزل

 

کشیدن بخیه با کمک تجهیزات بهداشتی و ضدعفونی شده، و با کمک پزشک متخصص می‌تواند تا حدود زیادی از عواقب کشیدن بخیه به صورت اشتباه جلوگیری کند.کشیدن بخیه کاملا به محل و زمان آن بستگی دارد زیرا در هر نقطه از بدن خوب شدن زخم در زمان‌های مختلفی طول می‌کشد. برای کشیدن بخیه‌های عمل جراحی بهتر است که به پزشک خود مراجعه کنید و از بهبود زخم مطمئن شوید.

 

بخیه برای بستن زخم‌ها و نقاطی در بدن که دچار شکاف یا پارگی شده انجام می‌شود. بخیه در فرآیند پزشکی به بستن زخم با نخ بخیه گفته می‌شود .کشیدن بخیه با خطرهای زیادی مواجه است که شما باید قبل از انجام این عملیات به توجهات پزشک عمل کنید بیشتر پزشکان تاکید دارند که این عمل را زیر نظر پزشک متخصص و یا در بیمارستان‌ها انجام دهید اما این کار برای تمام افراد الزامی نیست و شما به راحتی می‌توانید با مرکز ندای سلامت در هر ساعت از شبانه روز تماس بگیرید و بعد از مشاوره‌های لازم اقدام به درخواست پزشک مورد نظر برای کشیدن بخیه در منزا خود را بدهند.

 

برای دریافت مشاوره مربوط به درخواست پزشک متخصص مورد نیاز برای کشیدن بخیه میتوانید به‌صورت شبانه روزی

 با شماره : 28111066-021 به‌صورت رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

 

زمان کشیدن بخیه

زمان کشیدن بخیه بستگی دارد که در کدام نقطه بدن زخم شده باشد. معمولا این زخم ها به مدت 3 تا 5 روز برای دست و پاها زمان می‌برد و تا دو هفته بطور کامل طول می‌کشد که درمان انجام شود. نکته قابل توجه این است که بعد از بخیه زدن زمان کشیدن آن هم از دکتر بپرسید تا قبل از رسیدن زمان مورد نظر اقدام به کشیدن بخیه داشته باشید .معمولا طول درمان و زمان کشیدن بخیه در هر ناحیه از بدن متفاوت می‌باشد در ناحیه پلک و جلوی گردن 2 تا 3 روز باید بخیه را نگه داشت و بعد از این مدت اقدام به کشیدن بخیه کرد. در ناحیه صورت و پشت گردن 3 تا 5 روز طول درمان دارد و قبل از آن بیمار قادر به کشیدن بخیه نیست. برای شکم و پوست سر که نقاط حساسی از بدن میباشند طول درمان بین 7 تا 10 روز زمان می‌برد. اندام های مثل قفسه سینه طول درمان بیشتری دارند و از 10 تا 14 روز زمان می‌برد. اما ناحیه کف پا طول درمان طولانی‌تر از نقاط مختلف بدن دارد و تا 21 روز طول می‌کشد.

نوع بخیه

نخ بخیه که برای نقاط مختلف بدن استفاده می‌شود توسط بافت های بدن قابل جذب می‌باشد و طول درمان کامل ممکن است تا 60 روز هم طول بکشد اما بخیه‌های غیر قابل جذب بصورت تک تک یا زیر جلدی زده می‌شود. بخیه های تک تک کامل در سطح بیرونی زده می‌شوند و قابل دید می‌باشند به همین جهت راحت تر کنده می‌شوند اما بخیه‌های که در زیر جلد زده می‌شوند فقط در دو سر زخم مشاهده می‌شوند که باید یک سر آن را قطع کنیم و با کشیدن سر دیگر آن را از زخم خارج کنیم و این نوع بخیه حتما باید توسط خود پزشک متخصص کشیده شود.

روش کشیدن بخیه

مرکز ندای سلامت با کادری مجرب در زمینه‌های پزشکی این افتخار را دارد که تمام خدمات مربوط به پزشکی را با کمترین هزینه و وقت برای بیماران در منزل انجام دهد و شما کافیست با شماره‌های تماس مرکز ندای سلامت در تمام ساعات شبانه تماس بگیرید و بعد از مشاوره‌های لازم به پزشک متخصص در کوتاه ترین زمان پزشک را به منزل بیاورید .پزشک  متخصص بعد از دریافت درخواست توسط مرکز اقدام به جمع آوری تجهیزات لازم کرده و خود را در اسرع وقت به محل درخواست شده می‌رساند .شما کافیست محل زخم را تا قبل از رسیدن پزشک ضد عفونی نگه دارید و یا با سرم شستشو دهید که زخم دچار عفونت و التهاب نشود.

 

 

شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران مرکز ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و مشخصات مورد نیاز خود را با ما در میان بگذارید و به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.

 

Print

تعداد نمایش ها (76229)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x