دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از سالمند در منزل

پرستار خصوصی سالمند

رتبه بندی این مطلب:
5.0

با توجه به افزایش جمعیت سالمندان در کشور ، مراقبت از سالمندان در منزل نیاز جدید جامعه شده است. نگهداری از سالمند یکی از مشغولیت های ذهنی افرادی است که والدین سالخورده دارند. سالمندان نیاز های خاص خود را دارند که شامل: عاطفی‌، معیشتی و … می‌باشد. تمایل سالمندان و فرزندانشان فراهم کردن نیازهای آنان در منزل است.  مراقبت از سالمند یک شغل نیست بلکه عشق است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم مهم ترین نکات مراقبت از سالمند درمنزل را به شما ارائه دهیم. این راهنما قابل استفاده خانواده‌ها و مراقب سالمند در منزل می‌باشد.

نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل

مراقبت از سالمند یک خدمت دائمی می‌باشد. این خدمت شامل خدمات تخصصی که توسط پرستار ارائه می‌شود نمی‌باشد. مراقب سالمند می‌تواند گرفتن فشار خون و گرفتن قندخون و … را نیز انجام دهد. مراقبت از سالمند کمی دشوارتر از نگهداری سالمند می‌باشد مراقب سالمند نیاز به تجربه و توانایی های بیشتری دارد. مراقبت از افراد سالمند گاهی از عهده فرزندان آنان خارج است. امر مراقبت از سالمندان دشوار است. نگهداری از سالمند برای برخی پر از عشق و برکت، و بعضی افراد امری چالش برانگیز است. بهتر است برای مراقبت صحیح از سالمند درک روشنی از دوران سالمندی بدست آورید.

برای دریافت مشاوره‌های مربوط به انتخاب پرستار سالمند در منزل می‌توانید به‌صورت شبانه روزی با شماره : 28111066 - 021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

دوران سالمندی چیست؟

سالمندی مرحله ای پر از دانش، خرد و حکمت است و ما با مراقبت از سالمندان  می‌توانیم از این گنجینه  گران‌بها به بهترین نحو مراقبت کنیم. اما مسئله دیگری که سالمندان ما در دوران سالمندی با آن روبرو هستند  ضعف در انجام امور شخصی ومشکلات فیزیکی و جسمانی است. که ما با مراقبت از سالمندان و استخدام پرستار خصوصی سالمند در منزل باید در پیشگیری از شدت یافتن این علائم در دوران سالمندی جلوگیری کنیم. همانطور که می‌دانید در قرن ۲۱ با افزایش امکانات، بهبود شرایط بهداشتی و بالا رفتن امید به زندگی طول عمر انسانها افزایش یافته است. بنابراین سالخوردگی جمعیت یک موفقیت بهداشتی است که با عدم برنامه ریزی و مدیریت ناصحیح می‌تواند به یک چالش بزرگ برای دولت‌ها تبدیل شود.

اقدامات پیشگیری از سالمندی زودرس

پیشگیری اولیه: مشتمل بر اقدامات مثبتی است که سبک ناسالم زندگی را تغییر می‌دهد و مانع حضور عوامل خطر ساز می‌گردد. این سیاست شامل کاربرد توصیه های معمول در زمینه «تغذیه، ورزش، مصرف دخانیات و الکل و مواد مخدر» می‌باشد. همچنین مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه از دهان و دندان و ایمن سازی را برای پرهیز از ابتلا به بیماری های عفونی  شامل می شود. (مانند آموزش، مشاوره، واکسیناسیون)
پیشگیری ثانویه: بسیاری از سالمندان دارای بیماری خفیف یا عوامل آشکار کننده بیماری‌های زودرس و مزمن می‌باشند. در این نوع پیشگیری با شناسایی عوامل خطر و غربالگری و تشخیص و درمان زود هنگام  بیماری‌ها، عوامل خطر برای سالمند را سریع تشخیص داده و برای آن ها اقدامات مناسب و خاص انجام می‌گیرد. این اقدامات زود هنگام بر مرگ و ناتوانی در سنین سالمندی تاثیر می‌گذارد و مانع پیشروی بیماری می‌گردد.
پیشگیری ثالثیه:  بسیاری از سالمندان دارای یک بیماری مزمن می‌باشند. در این سطح پیشگیری‌، هدف حفظ عملکرد جسمی، روانی و اجتماعی سالمند تا بیشترین زمان ممکن و با کیفیت مناسب است. این سیاست شامل جلوگیری از وقوع مجدد حمله حاد بیماری با کمک دارو یا تغییرات سبک زندگی و کمک های توانبخشی می‌شود.  (توانبخشی و ارتقای کیفیت زندگی سالمند)

پرستار خصوصی سالمند در جلوگیری از پیری زودرس چه نقشی دارد؟

داشتن برنامه ورزشی منظم
استفده از کفشهای پاشنه کوتاه با کف غیر لغزنده
عدم استعمال دخانیات
رژیم غذایی مناسب ( کم نمک و کم چرب)
مصرف کافی مایعات
تغییر وضعیت از حالت نشسته به ایستاده یا برعکس به آرامی صورت گیرد
رعایت بهداشت دهان و دندان
کنترل منظم قند و فشار خون
برنامه استراحت منظم علی الخصوص در هنگام فعالیت‌های طولانی
الگوی خواب منظم
 

عادت‌های غذایی مناسب برای سالمندان 

از مصرف نمک و مواد غذایی شور تا حد امکان پرهیز کنند.
هر روز بطور مرتب صبحانه صرف شود.
سبزی و میوه در برنامه غذایی هر روزه وجود داشته باشد.
مصرف چربی را به حداقل برسانند.
در هر وعده غذایی حجم کافی و مورد نیاز را مصرف کنند.
برنامه غذایی دوران سالمندی شامل طیف متنوعی از مواد غذایی است‌. به گونه ای که بتواند حدود ۳۰ درصد کالری را از چربی ها‌، ۱۵ درصد از پروتئینها ، ۵۵ درصد از کربوهیدراتها (عمدتا کربوهیدراتها مرکب ) تأمین کند‌. به علاوه توصیه می‌شود چربیهای غیر اشباع ترجیحا از منابع گیاهی تامین شود

شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و درخواست خدمات مورد نظر خود را بدهید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.


Print

تعداد نمایش ها (2242)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x