دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از کودک در منزل

مزایا و معایب داشتن پرستار کودک در منزل

رتبه بندی این مطلب:
5.0

اولین شرط برای داشتن پرستار کودک در منزل، دارا بودن تمام قابلیت‌های پرستار است. البته والدین این جنبه داشتن پرستار در منزل را بیشتر دوست دارند زیرا لازم نیست برای نگهداری فرزند خود، به فامیل اسرار کنند. بهترین ویژگی داشتن پرستار کودک در منزل این است که برای نگهداری و مراقبت از کودک لازم نیست او را به مهد کودک ببریم.

 

مزایای داشتن پرستار در منزل، ماندن در محیط خانه

والدین صبح خود را با دغدغه آغاز نمی‌کنند و لازم نیست به سختی کودک خود را بیدار کرده و او را حاضر کنند. با داشتن پرستار کودک خیال شما از بابت فرزند خود راحت می‌شود و شما می‌توانید با اطمینان کافی کودک خود را به دست او بسپارید. 

مزایای داشتن پرستار در منزل، مراقبت بیشتر

بسیاری از والدین بر این باوراند که اگر کودک خود را در محیط مهد کودک نگهداری کنند، او با اطرافیان هم سن خود آداب و معاشرت می‌کند و دیگر روحیه خجالتی و گوشه گیری ندارد. اما باید بگوییم شاید این روش برای تمام کودکان جواب ندهد و حتی برعکس این قضیه اتفاق بی‌افتد. پرستار کودک در منزل بسیار دقیق تمام طول روز حواسش را به کودک شما جمع می‌کند و روی تمام حرکات و رفتار کودک نظارت دارد.

 مزایای داشتن پرستار در منزل، انعطاف پذیری

برنامه ریزی با پرستار کودک نسبت به مهدکودک انعطاف پذیری بیشتری دارد زیرا مهد هرروزه در ساعت مشخصی تعطیل می‌شود. وقتی از یک مرکز مراقبت از کودک پرستار استخدام می‌کنید در مورد اینکه چطور امور فرزندتان را اداره می‌کند با او صحبت کنید. در این‌صورت می‌دانید چقدر جای انعطاف‌پذیری در برنامه ریزی او وجود دارد و پرستار می‌داند که چقدر حقوق برای وقت اضافه دریافت می کند.

برای دریافت مشاوره های مربوط به انتخاب پرستار کودک می‌توانید به‌صورت شبانه روزی

با شماره : 28111066-021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

 

داشتن پرستار کودک در منزل چه معایبی می‌تواند داشته باشد؟

یکی از مهم ترین چالش‌هایی که ممکن است والدین با آن روبرو شوند، اعتبار و امنیت پرستار است. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که حتما پرستار کودک را از مرکزی معتبر استخدام کنید. همچنین معمولا وقتی پرستارتان تصمیم گرفت برود باید تلاش زیادی کنید تا پرستار دیگری بیابید. در این‌صورت تنها یک مرکز خدمات مراقبتی کودک که توانایی جایگزینی سریع پرستار شما را دارد می‌تواند کمک حال شما باشد.

نکاتی که برای استخدام پرستار کودک در منزل رعایت کنید چیست؟

1. پشتیبانی: شما باید در قرار داد با پرستار مدت زمان و ساعت کاری او را مشخص کنید تا پرستار به وظایف خود عمل کرده و کارش را به نحو احسنت انجام دهد. همچنین اگر پرستار به هر دلیلی قادر به ادامه فعالیت نبود باید در قرارداد این نکته ذکر شود که تا پیدا کردن پرستاری جدید و واجد شرایط از کار دست نکشد یا با مرکز  ندای سلامت تماس گرفته تا پرستاری جدید با همان ویژگی برای شما بفرستند. 
2. کارهای اداری و قانونی برای داشتن پرستار کودک در منزل: پرداخت مالیات و حق بیمه جزء وظایف والدین می‌باشد و همینطور بر طبق این شرایط پرستار کودک موظف است وظایف خود را به‌طور کامل انجام دهد تا کارفرما رضایت کافی از کار او داشته باشد.
3. هزینه استخدام پرستار کودک در منزل: همانطور که می‌دانید پرستار به تنهایی از یک نفر مراقبت می‌کند و ممکن است بنابر وظایف خود دستمزد متغیری دریافت کند. بنابراین نمی‌توان به‌طور دقیق مشخص کرد که برای پرستار کودک چه مقدار هزینه تایین می‌شود. 
4. نگرش اجتماعی کودک در منزل: زندگی اجتماعی کودکتان نیز مساله ی دیگری است. مهد کودک و پیش دبستانی به صورت خودکار فرزندتان را در تعامل اجتماعی با همتایان خود قرار می‌دهد اما مراقبت در منزل اینگونه نیست. برای جبران این مشکل می توان کودک را در کلاس‌های جانبی نام نویسی کرد یا پرستار کودک را تشویق کرد که کودک را به گردش ببرد تا با دیگر کودکان در تعامل باشد.


شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و خدمات مورد نیاز خود را از ما درخواست کنید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

 

Print

تعداد نمایش ها (3431)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x