دات نت نیوک
X

خدمات پزشک در منزل

سنجش بینایی در منزل

رتبه بندی این مطلب:
4.3

معاینه چشم به منظور بررسی سلامت چشم و آگاهی از بیماری‌های مختلف چشمی، ضرورت دارد. شما با انجام دادن معاینه چشم به‌صورت مرتب می‌توانید از بروز زودرس بسیاری از بیماری‌های چشمی جلوگیری کنید. همانطور که می‌دانید چشم عضو مهمی از بدن محسوب می‌شود و باید برای حفظ سلامت آن مراقبت‌های لازم را انجام داد. ممکن است به رعایت نکردن مراقبت‌های لازم برای سلامت چشم به بیماری‌هایی مانند: فشار خون، تومور، دیابت، بیماری‌های مغزی و... مبتلا شوید. اولین مرحله برای تشخیص سلامت چشم‌ها مراجعه به پزشک متخصص می‌باشد و پزشک تشخیص می‌دهد که سلامت چشم‌های شما تا چه میزان قابل درمان می‌باشد. معاینه چشم برای کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد. به‌دلیل اینکه کودکان درک درستی از بینایی نرمال ندارند و نمی‌توانند آن را تشخیص دهند، در بیان کرد بیماری خود دچار مشکل می‌شوند. 


برای دریافت مشاوره‌های مربوط به انتخاب پرستار سالمند در منزل می‌توانید به صورت شبانه روزی 

با شماره: 28111066-021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.


انواع تست سنجش بینایی

1. تست سنجش دید 10/10
رایج‌ترین تست که برای سلامت چشم‌ها استفاده می‌شود و در دو بخش دور و نزدیک انجام می‌شود. در بخش دور که ممکن است همه شما بدانید، گذاشتن تابلویی از حروف E است که در اندازه‌ای مختلف قرار دارد و شما باید جهت این حرف را تشخیص دهید. این تست برای هریک از چشم‌ها به تنهایی انجام می‌شود. اما در روش دید نزدیک از کارت‌های Jaeger  (کارت حاوی متن کوتاه و در اندازه‌های مختلف)، در فاصله مشخصی از چشم فرد قرار می‌گیرد و بر اساس کوچکترین نوشته که فرد بتواند تشخیص دهد، نمره چشم او مشخص می‌شود. 

2. تست دید نزدیک
نوع دیگری از تست دید نزدیک وجود دارد که کارت‌ها در فاصله‌های مشخصی از چشم قرار می‌گیرند و فرد باید اعداد نوشته شده بر روی کارت را بخواند. این تست به‌صورت پیشرفته انجام می‌شود و فاصله اعداد از هم متفاوت است. این نوع تست بیشتر برای غربالگری کودکان استفاده می‌شود. افراد توانایی تشخیص و حد بینایی مختلفی در انجام تست‌های عادی و فشرده دارند.

3. عینک تشخیص دوبینی 
یکی از بیشترین اختلالاتی که ممکن است برای کودکان و بزرگسالان رخ دهد، مشکل دوبینی یا آمبلیویی می‌باشد. علت این نوع بیماری عدم توانایی مغز بیمار در منطبق کردن تصاویر دریافتی از ذهن است که به‌طور کامل با یکدیگر مطابقت ندارد. در انجام این تست فرد عینک مخصوص آزمایش را بر چشم گذاشته و در مقابل چراغ قوه قرار می‌گیرد و باید تعداد نقاط نورانی که در مقابل او قرار دارد را تشخیص دهد. شما می‌توانید با غربالگری روند پیشرفت این نوع بیماری را کاهش دهید. هنگامی که شما دچار چنین مشکلی شوید باید به پزشک مراجعه کرده و از عینک‌های مخصوصی که برای شما تجویز می‌کند استفاده کنید.

4. تست کوررنگی
یکی دیگر از راه‌های شناخته شده برای تشخیص بینایی، تست تشخیص رنگ است که مهم ترین بخش آن قسمت کوررنگی می‌باشد. عدم توانایی تشخیص رنگ‌های سبز و قرمز از رایج‌ترین نوع اختلالات دید رنگی است. انواع مختلفی از کوررنگی وجود دارد. در این بیماران معمولا اختلال بینایی مرکزی و نورگریزی (فوتوفوبیا) وجود دارد و آنها از حرکت غیر ارادی کره چشم نیز رنج می‌برند. به دلیل نادر بودن چنین اختلالاتی معمولا در طراحی تست‌های اولیه پیش‌بینی‌ای برای آنها صورت نگرفته است. این تست شامل کارت‌هایی از نقاط رنگی است که اعداد بین آنها مخفی شده اند و از افراد خواسته می‌شود که عددی که مشاهده می‌کند را بیان کند. این تست طوری طراحی شده است که رنگ‌های طبیعی و کوررنگی به‌طور واضح مشخص است و می‌توان تشخیص داد که فرد دید طبیعی دارد یا خیر.

5. تست دید سه بعدی
یکی دیگر از آزمون‌های رایج در معاینه چشم، تست سه بعدی می‌باشد. افرادی که دچار چنین مشکلی هستند توانایی دید در دور و نزدیک بودن اشیاء را ندارند و به‌طور کلی تمام اجزای اطراف را می‌بینند. نام دیگر این تست" درک عمیق" نیز گفته می‌شود. در این تست کارت‌های مخصوصی در فاصله 30 الی 40 سانتی‌متری فرد قرار گرفته می‌شود و شامل نام‌های مختلفی است که فرد باید این نام‌ها را برای سلامت چشم خود تشخیص دهد.




شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و درخواست خدمات مورد نظر خود را بدهید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

Print

تعداد نمایش ها (14868)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x